2019-07-30 Hanze Route - De Eerste Dag

30 juli 2019 - Emmen, Nederland

De Eerste Dag

IMG_5909IMG_5913IMG_5912

Dinsdag-ochtend 7:45 vertrokken. De eerste meevaller was dat het voorwiel ook contact met de grond bleef houden, met 90% van bagage aan de achterzijde,..
Via Raalte, waar ik nog een groep hazen stoorde, bij de ochtendrituelen, via Vilsteren naar Ommen, bijna halverwege 45 km, voor de ruim verdiende cappuccino en appeltaart - met,.
Windje schuin van achteren, zonnetje, perfecte fietsdag.
Fietsende door Coevorden, Erm, Sleen, Dalen brachten gedachten terug aan mijn NAM Schoonebeek tijd. Collegas woonden daar, of we speelden er squash en dronken bier enz. Mooie tijd.
De (feest-)markt in Emmen maakte dat ik een stuk moest lopen, wist ook geen omweg meer in het totaal vernieuwde centrum.
Camping is 100m van de straat waar mijn vader en moeder in Emmen, van toen de AKU of ENKA,  hun eerste huis kregen. De huizen die er nu staan zullen wel tweede bouw zijn op die locatie, maar het is wel apart dat ik daar nu zo dichtbij ben. Voor Peter, de straat heet Sleedoorn.
Zo nog even een boodschapje en dan morgen begin ik met het. volgen van de Hanzeroute. Emmen naar Dorpen met Umlaut en dan op weg via de Hanzeroute naar Wertle, geplande afstand is 88km.
Heb een camping proberen te reserveren, moest ook nog aanbetalen, bleek vanacht,..eens kijken of dat allemaal is gelukt.
Foto’s van tentje en van mijn drogende wasje,..