DAG 0 - Voorbereidingen

21 april 2022 - Deventer, Nederland

Morgen op weg naar Zuid-Frankrijk, en dan terugfietsen in een week of drie naar Deventer,…Dat was het plan, inmiddels twee jaar terug, maar nu kan en mag het dan 🎉👍. Eindelijk,..kijk er naar uit!

Ik ga met de fietsbus van CycleTours,..rond 1400 uur weg uit Utrecht, station Leidse Rijn en dan volgende ochtend rond 0930 uur in Arles.

Weerbericht belooft een regenachtig eerste weekend, met flinke wind,..daarna prima fietsweer, 21-22 graden,..en naar wat lijkt een windje in de rug,..

De route is een bekende voor veel zgn. Wereldfietsers, geen hooggebergte, wel flinke en lange heuvels, maar niets onoverkomelijks,..lees ik,..we’ll see.

De voorbereidingen bij mij beginnen al weken van te voren,..lijstjes met aandachtspunten, verzamelen van spullen uit schuurtje, dan wel zoeken op mijn kamer en andere plaatsen,..dan bekijken zaken die moeten vervangen, of anders moeten,..uitzoeken wat dan wel,..bestellen/kopen.

En dat alles komt dan tot een soort hoogtepunt,..het inpakken,..welke tassen neem ik mee. Ga ik licht, weinig volume,..of toch wat meer voorbereid op weg, met groter volume,..en wat neem ik dan mee, danwel laat ik thuis,..een zogenaamd iteratief proces,..in project management taal, successive approximation,..je past steeds weer iets aan om uiteindelijk het toch einddoel te bereiken,..fiets klaar, tassen er op en geen weg meer terug.

Uiteindelijk toch stuurtas thuisgelaten en kleine achtertassen,..Zo’n 21-22 kg, met 4 noodrantsoenen en alvast een grote zak muesli, voor ontbijt en zo,..

In dit proces gaan er ook soms dingen mis,..en dan vaak uit onverwachte hoek,..Voorbeeldje,..Natuurlijk moeten er contactlenzen mee,..Vorige week besteld,..altijd binnen 2d binnen,..Nu echter zat dat tegen,..lang verhaal kort,..niet op voorraad, krijg andere type/merk,..maar pas Vrijdagmorgen 0900 uur,..misschien 😡,…2 uur voor ik met de trein ga. Beetje krap inderdaad.

Fotos van de fiets met bepakking bijgevoegd

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wout:
    21 april 2022
    Aan de voorbereiding en de conditie zal het niet liggen. Goede reis en veel genoegens onderweg. Kom heel en gebruind terug
  2. Peter:
    Succes Erik
  3. Heleen Berendsen:
    He Eric,

goed om te lezen dat je de tassen weer ingepakt hebt en morgen gaat vertrekken. En zoals je gewoon bent alles tot en detail onder controle. Ik kan me dan ook niet niet voorstellen dat het ontbreken van contactlenzen een showstopper gaat worden. desnoods op de tast fietsen en wat vaker de weg vragen. Gaat goed komen,
    Overwegend zuid wester stroming in dit deel van Europa maakt dat je in een rap tempo weer in Deventer terug bent. Er liggen vast nieuwe Schwalbe's op, dus geen flat tyres. Santos staat voor kwaliteit, dus karren maar. Veel plezier man!
    Wij hebben de campert ingereden afgelopen week. Heleen kreeg echter de griep de pakken, en niesend en blaffend vanuit de Vogezen naar Ijsselstein. Heb nog 2 vergaderingen te gaan en dan vanaf begin mei, als vriendin weer de oude is, zuidwaarts. Italie of zoiets.

Jongen het ga je goed, en tot later!

gr.
    Cees