DAG 10 - Chancia naar Arbois

1 mei 2022 - Arbois, Frankrijk

Wat een dag,..never a dull moment,..

Om 0800 uur op de fiets,…had me wat vergist in de temperatuur,..na een stukje omhoog en toen met de rijwind naar beneden,…erg koud,..had wel handschoenen bij me, maar welke tas,..doorfietsen maar 😡,…Gelukkig brak snel de zon door,..maar ook daar ben je vaak niet mee geholpen,..hele stukken in de schaduw, achter een berghelling,..

Zoals voorspeld was het veel klimmen vandaag,…het was ontzettend rustig, amper verkeer en prachtige uitzichten, landschappen en het ‘klimmen’ ging redelijk,…gelukkig kon ik af en toe stoppen voor een foto 😁,…Gisteren had ik niet kunnen shoppen,..noodrantsoen, wijn,..en vanochtend muesli met water, heet,..duurde heel lang voordat ik voldoende had weggekauwd, vond ik,..

Bij elk dorpje,..beter,..paar huizen,..begon er bij mij steeds een visioen op te komen, van een terrasje, een bakkertje,..

Onderweg wel twee maal gestopt voor een eigen koffie,…,maar samen met de muesli,.en de meters beklimmingen was ik uiteindelijk door de energie heen,..

Wat niet hielp was dat als het ‘vlak’ was,..weinig, maar toch,..er nog steeds een straffe wind stond,..was koud,..dus regenjas aangehouden, voor de wind en de afdalingen.

De uitzichten op de verschillende meren,..en de wegen er naast,..echt mooi,..zie ook een paar fotos.

Het profiel van mijn geplande route naar Poligny,..beloofde een strakke, beste afdaling,..dat hield mij op de been, de laatste km’s.

Eerst nog een blijkbaar hoogvlakte,..wind op de kop,..pfff,..maar inderdaad,..toen de afdaling,..Route barreé…NEEEE,..

Ik wist heel goed,..hoe dan ook laat ik me dit NIET ontgaan,…en heerlijk suisde ik naar beneden op weg naar de camping. De wegwerkzaamheden, daar kon ik gelukkig makkelijk langs,…bleek,..Poligny, here we come,..

Camping opgezocht,..Na 72km,…DICHT,…NEEEEE,…

Onmogelijk, maar toch de realiteit,…Nog eens de website opgezocht,..maar nee,..stond gewoon, open van af 1 April,..

Ik fietste terug naar het centrum,..zo’n stadje waar Zondag NIETS open is,..wel een bankje,..dan maar een B&B,..eentje gemailed, later gebeld,..stond als beschikbaar, maar in het latere telefoontje dus NIET,..

Keek eens op de kaart, Arbois was maar 12km,..J was zo vriendelijk om even snel te bellen, naar deze voor ons bekende camping,..en YES,..open!

Ik maakte een snelle route naar deze bekende plaats voor ons, voor mij. Wel op een autoweg,..en naar bleek ook nog nog even omhoog, om het af te leren,..😡,…Stoppen, voor een foto of een uitrustpauze was er niet bij,..auto’s reden m’n tassen er bijna af,..dus maar door,..In de buurt van Arbois kon ik even stoppen,..en toen afdalen naar het stadje,..fijn als je de weg weet,…

In Poligny ,..bytheway,..stopte er nog een Belg,..even gekletst,..reed deze route, andersom, dus naar het zuiden,..zelfde fiets, zelfde helm,..maar slechts 14kg bagage,..en deed B&B’s,..had medelijden met mijn 25Kg,…

En ik met hem,..wetende wat er nog voor hem lag,..

Anyway,..in Arbois tent opgezet,…bier, geen ‘-tje, in de stad,..en lekker eten.

Morgen een rustdag,…

- Dag 85 km 1000 hm

- Totaal 532 en 4724 hm

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter:
    1 mei 2022
    Geniet van je rustdag morgen. Welverdiend!
  2. Peter:
    1 mei 2022
    Zag de ketel van de toverdrank..