DAG 11 - Rustdag

2 mei 2022 - Arbois, Frankrijk

Een rustdag belooft normaal gesproken weinig enerverends,..en dat was dan ook zo.

Uitgeslapen tot dat het echt te warm werd, door ‘t zonnetje op de tent.

Wat aangerommeld, toen op de fiets naar het stadje,..leuk als dat bekend is. De SPAR in de hoofdstraat was er nog steeds,..Bakker was even zoeken,..maar uiteindelijk ook gevonden,..geen pain au raisin meer,..te laat, maar een ander lekker broodje.

Op een bankje, mijn gekochte yoghurtjes opgelepeld, broodje erachter aan,..prima.

Toen naar de camping,..koffie gezet en gedurende mijn early - en lange lunch een half stokbrood met een camembert kaas opgegeten,..Heerlijk.

Toen twee keer,..voor en achterzijde, mijn lichaam van de zon laten genieten,..beetje weggedommeld.

Ook nog even gevraagd aan de receptie of ze koude drankjes verkochten,..alleen maar bier, zei ze,..Kan ik mee leven, biertje of wat, voor en bij het eten,..lekker.

Toen ik echter om 1730 aankwam,..zei ze zo iets als, ga maar zitten,..Ik dacht dat ze nu het bierassortiment zou laten zien en ik met twee blikken, of flessen terug kon naar de tent.

Maar nee, ze bracht een flink glas getapt bier, dat ik daar in de schaduw dus kon consumeren.

Na mijn uitleg, wat ik had gewild,..bleek dat niet mogelijk…dat had men (nog) niet.

Dus nu aan het koken,..kan ik daarna, voor dat ze weggaat om 1900 uur, nog snel een tweede getapt biertje drinken.

- De fotos zijn van mijn maaltijd gisteren en van de lunch,..

- Morgen een ritje van bijna 50 km,…camping heb ik gebeld,..dag erna geplande camping is ook open,..👍🙏

1. Jetske:
    2 mei 2022
    Ik hoop wel dat je in September weer naar Arbois wilt..verheug me nu al op LaFinette..
  2. Eric Visser:
    2 mei 2022
    ,…en nog steeds een prima camping!!

Arbois houden we op de lijst,..!!