Dag 16 - Sankt Goar - Remagen

15 augustus 2021 - Remagen, Duitsland

Vroeg opgestaan 7:45uur op de fiets….

Dig was een geweldige route en fietspad,..langs de Rijn,..Eigenlijk dr Afsluitdijk met bochten en aan één kant bergen aan de andere kant een heeeele brede Rijn. Zonnetje, koel en geen verkeer, niet op de naastliggende weg, niet op het fietspad,..Alleen op de wereld met mooie beelden, zie de fotos.

Uiteraard later wat drukker en ook een bakker 👍!!

Koblenz was de 2-uur target en bijna gehaald,..bijna 40 km,..!!

Mooie stad aan de Rijn, terrassen, fiets en wandelpromenades en op de splitsing Rijn en Moezel een prachtige landtong met een gigantisch beeld ter nagedachtenis van Kaiser Wilhelm I,..Zie fotos.

De planning nav. het boekje was 71km,..dus een relaxed, overwegend vlak dagje,..had ik zo gedacht.

Met nog een km of 10,..water en Apprlsap bijna op,..Op een boulevard ergens een Ijskraam,…

Zwei kugel bitte, Amarone und Citrone,..Het was inmiddels flink heet, dus dit was heerlijk!!!

De laatste 10km op dat ijs,..No problem!!

ECHTER,..Plots een doorgaand fietspad naar Remagen, afgesloten,..Nou ja, omweggetje,..beetje meegekeken op de kaart en met een ruime bocht weer op dr route pogen te komen,..Na een paar pogingen, steeds weer geblokkeerde fietspaden,..uiteindelijk toch maar de grote weg gevolgd.

Wat bleek,..Dit is het gebied waar de Ahr zo verschrikkelijk is overstroomd,..en dat was duidelijk te zien aan de puinhopen, opgeschoven van de weg, tuinen en sportvelden om opgehaald te worden,..Dit was niet eens ‘het rampgebied’, maar duidelijk was dat de wateroverlast hier ook flink had huisgehouden. Op Google Maps dus ook heel veel geblokkeerde, doorgaande wegen.

Uiteindelijk na 20km meer dan gepland, dus 91km ol de camping om 1350 uur, receptie gesloten tot 1500 😡. Uiteindelijk een stuk gras gevonden in de schaduw en gedacht aan leukere dingen dan overstromingen,..

Camping heeft een restaurant, nu, na twee biertjes, gereserveerd om 1900 uur en dan zo lekker eten,..

Planning is nog steeds Wo. thuis.

Hoop dat mijn was droog wordt 🙏👍🙏

1. Heleen Berendsen:
    15 augustus 2021
    Je bent aan de Deutsche Eck, waar dat standbeeld van de keizer staat. Heleen en ik zijn daar ook geweest, en gefietst langs de Rijn. Mooi toch! En dan nu in het gebied van de overstromingen aan gekomen. Ik hoop dat je de routes kunt vinden die je zoekt. Veel plezier nog. Gr
  2. Eric Visser:
    15 augustus 2021
    Klopt, beeld gezien,..Imposant!!
    Denk dat hier vandaan de route wel weer te vinden is,..Op naar Rheinkassel morgen!!