DAG -2: Aankomst Arles

23 april 2022 - Arles, Frankrijk

De bus,…

Ik schreef gisteren reeds, mooi plaatsje, achterin, met plaats voor de benen,..ECHTER,..deze stoelen kunnen niet ‘onderuit’,..dus slapen is dan toch lastiger,..Anyway,..dit, samen met stops die niet door gingen, of later en nachtelijke tachograaf- en chauffeurswissels, denk slechts een paar half uurtjes gedommeld. Wel de weersverwachting in de gaten gehouden en de eerste uren van de dag bekeken,..zwaar wolkendek, donkere wolken, soms geel,..dreigend,..en met 40mm regen voorspeld uiteindelijk toch maar een hotelletje geboekt. Een nat begin, van een fietstrip van drie weken, met geen slaap, dat vind ik mentaal toch wel een uitdaging.Het rare is, als dit onderweg gebeurd dan deal je er mee,..maar min of meer gepland dit gaan doen, is anders,..🙏

Vanaf busstop, kwartiertje fietsen,..hotel in een oud gedeelte van de stad,..hotelkamer dus ook gedateerd, maar functioneel 👍🙏.

Vanaf 1100 uur, twee uur in de stad gewandeld,..met m’n eerste pain-au-raisin, koffie,..zie de stadsfoto’s,..speciaal voor Loek,..Het was droog, ook tot verbazing van de hoteleigenaar die zelf ook de dreigende weersomstandigheden anders had ingeschat.

Ik had in de bus slechts een paar meegebrachte boterhammen gegeten,..en een reep chocola gekocht, ergens midden in de nacht. Dus,…zoals zoveel Fransen, na wandelingetje lekker gelunched, een menu du jour, in een goed eetcafe, naast de markt, druk, dus goed, biertje erbij,..en daarna lekker een paar uur geslapen.

Daarna nog wat boodschapjes gedaan, wat eten voor de avond,..

Morgen ontbijtje in hotel, en dan op weg naar Orange, camping iets daarboven,.,ongeveer 75km,..geloof ik.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Heleen Berendsen:
    23 april 2022
    Fiets geparkeerd tegen plataan, hoe Frans wil je het hebben. Mooi vooruitzicht: 75 km Orange. Heb je van Gogh in Arles nog bezocht? Of zijn beroemde postbode ontmoet? Morgen belangrijke dag: Luik- Bastenaken- Luik. Onze Jelle staat er toevallig langs het parcours, bij la Redoute nb. En verder Feyenoord tegen de Fc. Benieuwd of het stand houdt🙋‍♂️
  2. Peter:
    23 april 2022
    Mooi gebied Eric, zelf ooit een keer een fietsvakantie gedaan in de Provence met de jongens. Rens op een eigen fiets en Jort op een aanhangfiets. Ook toen Orange bezocht. Mooie stad.
  3. Eric Visser:
    23 april 2022
    @Peter,…ik weet niet of ik nog veel energie heb, na de fietstocht voor de stad,..maar zal er zeker doorheen fietsen.
    @Cees,…ik zag wel de borden van de VanGogh memories,..maar na de rondwandeling rond amphitheater,..paar uur gepit,..een halve dag is te kort,..Ja LBL,..misschien ben ik op tijd op de camping, om met een biertje de finale te volgen.