DAG 2 - NOORWEGEN : Kongsberg - Drammen

14 juli 2022 - Deventer, Nederland

Inmiddels gisteren,..

Fiets gepakt, na Noors ontbijt in hotel,…Veel motorrijders in hotel en ook op camping,..ook een mooi land voor motorrijders, natuurlijk.

In Kongsberg,..ging het direct redelijk omhoog,..dacht toen wel,..pffff,..als dit de nieuwe standaard is van vakantiefietsen,..wordt het een lange maand,..Echter de Noorse hellinggoden waren met mij,..en veel hoogtemeters, dalende,…heerlijk.

Ik voelde me echter niet 100%,…onderweg nog een jasje aangedaan,..

Op de camping,..beetje rundown,..jammer,..prima locatie,..maar flink achterop geraakt, zeg maar. Wel schoon,..maar enfin,..voor een kleine 20€ omgerekend,..prima.

Ik vroeg nog naar douchemunten oid.,..campingbeheerder moest lachen,..apparaat is kapot, bij de mannen,..onbeperkt douchen,..dames moesten wel betalen,..5€ voor 6 min.

Nadat ik tent had opgezet,..even 1,5 uur geslapen.Daarna even boodschapjes gedaan,..Macaroni, saus voor 2d en 3 bananen,..9 €.

Naast mij stonden Nederlanders,..even gekletst,..en toen het gisteravond begon te regen,..bij hun lang zitten kletsen,..hadden een piramide tent,..veel ruimte,..koffie gedronken,..en daarna naar bed,..en dus geen verhaal meer.

Nu nog even de tent afbreken, toilet en op weg,..zoals ik al schreef richting - en dan door Oslo heen,..naar de eerste pelgrimsherberg,..geplande afstand 66 km,..We’ll see,..

Met de nodige hoogtemeters,..met toch maar een schietgebedje naar de Noorse helling-goden,..🙏🙏

1. Jetske:
    14 juli 2022
    Ik verheug me er op..
  2. Heleen:
    14 juli 2022
    Je bouwt de spanning op…..😉