DAG 30 - NOORWEGEN : Kristiansand - Deventer (Ferry + 3 treinen)

11 augustus 2022 - Deventer, Nederland

Nadat ik in Kristiansand, al mijn kleine geld had omgezet in 3 heerlijke ijsjes,..was het wachten op vertrek van de boot,..Ik was eerder op de dag reeds ingelicht dat vertrek een half uur eerder zou zijn,.Op de boot bleken de fietsplaatsen anders georganiseerd dan op de heenweg,..meer fietsers, denk ik.

Bootreis, prima,..weer een biertje, wijntje,..redelijk geslapen.

Ik had geluk met de trein in Eemshaven,..was snel van de boot, instappen in trein en min of meer direct weg,..Ook in Groningen slechts een kwartiertje gewacht,..op naar Zwolle,..Ik had daar een minuut of twintig overstaptijd,..dus rustig weer tassen op de fiets en ik moest van perron 1 naar 10,..deed de @#&@# lift het niet. Het waren twee grote trappen naar beneden,..met tassen op de fiets, niet te doen, in het ‘gootje’,..er was gelukkig iemand die fietsers moest helpen met dit probleem,..maar ik was #3 in de rij,..tijd begon te dringen,..uiteindelijk beneden,..snel naar lift bij perron 10,..die deed het,..op perron stond de trein nog,..conducteur riep me al toe,..ik moet zo weg,..ik mompelde nog iets over de lift,..maar ging snel op zoek naar de deuren met het fiets symbool,..toen ik die gevonden had,..blies die %@#&@# conducteur op zijn fluit,..ik tilde dus in een keer de fiets in het smalle gangetje,..met ook een toilet,.amper ruimte, maar gehaald 👍🙏…Dit soort gehaast is niet leuk,..maar verder ging het prima,..Om 13:00 uur thuis. Fijn om weer thuis te zijn👍🙏

Terugkijkende nog wat statistieken

- De eerste 11 fietsdagen - 55 km per dag, met 580 hoogtemeters.                    (Toen schema aangepast,..naar iets meer relaxed, resulterende in,..)

- De eerste 18 fietsdagen - 44 km per dag,..met 483 hoogtemeters, en

- Uiteindelijk 23 fietsdagen, met 42 km per dag, met 448 hoogtemeters

Toen ik wegging woog ik 82 kg,..bij thuiskomst 78 kg.

Nu goed nadenken of en wat ik de volgende keer thuis kan laten,…

Het goede nieuws is dat mijn nieuwe tent is gearriveerd,..dat scheelt in ieder geval 0,6 tot 0,8 kg,..weet niet of dat het verschil gaat maken,..maar wel meer ruimte, meer volume,..en lichter,..Mooi toch.

Dank voor jullie commentaar, opbeurende opmerkingen en hints en tips naast medeleven op soms moeilijke momenten,..🙏🙏

Nog een paar fotos toegevoegd

1. Frits:
    12 augustus 2022
    Je bent met voorsprong de grootste bikkel die ik ken. Petje af.
    Ik hoor dat volgend jaar rond deze tijd de IJslandse vulkaan tiendaagse is. Er is een prachtig parkoers uitgezet langs de 17 gevaarlijkste vulkanen. Iets voor jou? Koud zal het niet zijn!
  2. Eric Visser:
    12 augustus 2022
    Ha Frits,..dank voor je compliment. Mijn prestatie valt wel mee, hoor,..Moet wel meer trainen heuvel-op,..en minder kilo’s meenemen,..dan gaat het makkelijker, een volgende keer.
    De Ijslandse vulkaan tiendaagse is dan een stap te ver,..Wel een creatieve suggestie.

We spreken weer eens af binnenkort,..als de temperatuur wat is genormaliseerd,..
    Groet aan Annette