Dag 8 - Kornelimünster naar Swalmen

5 oktober 2021 - Roermond, Nederland

Na een goede nacht, vanochten rond 09:30 op de fiets. Had een mooie route, met lekker dalend profiel gemaakt op de iPad, maar zo druk met AirBnB zoeken, VriendenopdeFiets (VodF) en Booking.com, dat ik deze route niet op de telefoon had gezet, ..Daar stond nog een andere route, met naar bleek toch nog wat klimmetjes,..Dom van mezelf en niet de eerste keer 😡

Uiteindelijk was het een prima rit, nog wel last van mijn maag, maar de zon scheen en uiteindelijk was er ook wat dalend en veel vlak,..lekker dus.

Het laatste uur al twee, drie keer gebeld met gekozen VodF adres,..kreeg voicemail, boodschap achtergelaten, maar niets.

Toen begon het donker te worden, te regenen en ik was al in Swalmen, gepland eindpunt - geloof ook geboorteplaats van Max Verstappen -, maar dat terzijde.

Ik schuilen in een bushokje,..nog een ander adres gebeld,..Voor wanneer? Voor vanavond, nu dus,..Nee, dat kon niet. Laatste adres dan maar in Swalmen,..Dat was geen probleem,..Wanneer komt u? Ik zit nu in een bushokje, dus over 2 min,..? (Indicatief voor de grootte van Swalmen,..) Wilt u ook (mee-)eten,..Nou,..ehhhh, graag. Dus ik daarheen, eerste ervaring bij VodF.

Was voorbereid op een logeerkamer, en over de gang naar de badkamer en eettafelgesprekken over Max Verstappen, Geert Wilders, weliswaar Venlo,..maar niets van dat alles. Dit was een volledig appartement, in het verlengde van de garage, aparte badkamer, toilet, grote slaapkamer, keuken, enfin,..perfect voor de vermoeide fietser(s). Kreeg Lasagna, grote salade, toetje, koelkast was gevuld met bier,..Morgenochtend ook nog ontbijt,..Ik ben nu echt Vriend van Vrienden op de Fiets 👍👏

Morgen eerste paar buien uitzingen hier en dan richting Emmerich,..moet nog wat boeken daar, een aanvraag uitstaande, nog niets gehoord.