DAG 31: Herwen naar Deventer

1 juli 2023 - Deventer, Nederland

Na een prima avond met Jan, met prima (en veel..) bier, lekker eten, alsnog een goede nacht,..wel vroeg er uit,..en 6:20 stond ik met een vroege rugzakloper dame, bij het hek, dat zoals beloofd pas om 06:30 uur zou opengaan. Geen andere mogelijkheid om terrein te verlaten,..vorige keer, twee jaar terug, was ik nog om het hek gemanoeuvreerd, OK,..een klein stukje door het bloemperk,..daar stond nu een 4-laags NATO prikkeldraad versperring ter ontmoediging. Dus de campingdame, vroeg (ws. uit bed) gebeld,..en na wat gemopper, ging het hek langzaam open.

Toen met de harde wind, in de rug 👍👍,..richting Babberich, Zevenaar, Doesburg, Leuvenheim, Brummen (Bakkertje 👍,..),..en door naar Voorst, weer een kop koffie bij Bakker Bril, en toen Deventer,..

Om 9:20 uur, was ik weer in Deventer, flink ruim op tijd voor de koffie, ook volgens Jetske.

Daarna later, ooknog even koffie gedronken met - en bij ouders van Jetske,..ook weer gezellig en natuurlijk ook een tijd niet gezien.

Vandaag geen foto’s,..wel de finale details van deze tocht,..

- 31 dagen weg, 30 fietsdagen

- Vandaag 55 km, met 47 hm

- Totaal 2525 km, met 13687 hoogtemeters

- Per fietsdag, ruim 84 km en 456 hoogtemeter.

Leerpunten:

- Nog steeds is eten onderweg een aandachtspunt, zeker zonder een echt solide ontbijt, blijft het behelpen, met bakkertjes, tankstations,…maar dat is niet DE solide oplossing om zorgeloos tientallen km’s weg te trappen, elke dag.

- Deze tocht uitdrukkelijk meer en veel gedronken, water dus,..😁, en ook ‘t vocht goed aangevuld na fietstocht, met bier,..maar zonder dollen,..geen kramp gehad, wat ik toeschrijf aan de vocht inname, gedurende de rit.

- De reductie van bagage-gewicht heeft aanmerkelijk bijgedragen aan fietsplezier,..’t ging als een zonnetje

- Over zon gesproken,..alleen deze ochtend een uurtje motregen gehad,..de andere dertig dagen, droog,..helpt ook bij fietsgenot, kampeer-ervaring.

1. Heleen:
    1 juli 2023
    Leve de bakkertjes! En welkom thuis, Eric!
    Was leuk om je verhalen en belevenissen te kunnen volgen. Heb ze met plezier gelezen.
  2. Eric Visser:
    2 juli 2023
    Ha Heleen, Leuk dat je mee las,..Nu weer afkicken van de dagelijkse bakker-bezoekjes,..Dat wordt afzien!
  3. Heleen Berendsen:
    Andere Heleen,
    Ik heb ook met plezier je avontuur gevolgd.
    Respect hoor en nu lekker chillen thuis.
    Ben je nu uitgefietst voor deze zomer?
  4. Suze Beerten:
    Tjonge jonge
    Veel gefietst en een 'levendige reis' gehad.
    Erg leuk en knap! Welkom thuis!
  5. Eric Visser:
    Dank je wel 🙏!!
  6. Frits:
    Pet af. Welkom thuis.
  7. Eric Visser:
    1 juli 2023
    Fijn om weer thuis te zijn,..!!
  8. Peter:
    1 juli 2023
    Wat een prestatie . Goed gedaan Eric, Veel plezier weer thuis!
  9. Eric Visser:
    1 juli 2023
    Fijn om weer thuis te zijn,…🙏
  10. Frank:
    3 juli 2023
    Welkom thuis Eric! Mooie tocht.
  11. Eric Visser:
    3 juli 2023