Dag 9 - Swalmen naar Kleve (D)

6 oktober 2021 - Kleef, Duitsland

Gisteren reeds gezien dat vandaag lastig zou worden. Na een goede nacht, ontbijtje (VodF!),..keek ik weer naar buienradar etc.,..Niet goed 😡

Ik vroeg de ‘host’, of ik evt. nog een nachtje kon blijven, maar helaas. Dus verkleden, de regen ‘leek’ mee te vallen, dus verkleden, inpakken, en 10:10 uur op de fiets.

Tussendoor vertelde hij nog even dat hij 9 jaar een camping had gehad in de Morvan, vanuit een oude boerderij opgebouwd,..en dat zijn adres een van de beste VodF addressen was, had hij meegekregen van de vele bezoekers,..hij is dan ook meestal volgeboekt!

Enfin, ik op weg,..De lichte motregen, drizzle werd regelmatig afgewisseld door echte regenbuien,..Het was koel, maar met het jezelf warm fietsen was het net te doen.Na een paar km bakkertje, duurde even, maar ik werd al snel koud,..stoppen was dus geen goed idee.

Planning was Kleve, als doel, 75km,..doorfietsen dus,..De eerste twee uur, was erg nat, echt geen droge draad meer aan mijn lijf. Op een gegeven moment een banaantje en halve kop koffie weggewerkt,..langs de weg, staande, en weer door 👍. Of het het ongemak was, of anderszins,..het maagprobleempje,..maar moest ontzettend naar toilet,..maar voordat ik me uitgepeld zou hebben, voor wat voor actie dan ook,..dat leek geen aantrekkelijke exercitie,..Dus snel weer op defiets, ergens anders aandenken 😁

Even leek het droger te worden, maar dat was schijn,..toen begon het tropisch te regenen,..recht naar beneden,..natter zijn kon niet,..dus maar doorgefietst,..uiteindelijk Kleve en hotel bereikt.

Als een verzopen kat het restaurant binnenlopen,..enfin, ik kreeg een sleutel, snel,..bagage van de fiets, snel, want wilde snel naar toilet,..

Mijn handen werkten echter niet mee,..door kou en nattigheid, kon ik spanband-sluitingen en zo, niet meer openkrijgen,..wat een gedoe.

Dan maar eerst naar de kamer, naar toilet, trap, gelukkig eerste verdieping,..twee sleutels, natuurlijk eerst de verkeerde,..Deur open, eerste deur, douche,… sh*t 😁, tweede deur pas toilet,..Pfff,..eindelijk

Kon toen echter met mijn koude handen echter ook de gesp van de riem van van MTB broek ook niet snel openkrijgen,..

- Het opschrijven hiervan duurde langer dan dit in werkelijkheid duurde maar in werkelijkheid leek het erg lang, bijna te lang -,..

Uiteindelijk, alles toch nog net gelukt,..toen de bagage er af, toen douchen, toen de fiets in de garage,..stukje gelopen, wat bananen voor de droge tocht naar huis, morgen,..en lekker gegeten,..wat voetbal gekeken en dit stukje geschreven

1. Frank:
    7 oktober 2021
    Heroïsche tocht met late ontspanning🥵😂..
  2. Eric Visser:
    Hahaha,..
  3. Suze Beerten:
    7 oktober 2021
    Wat een dag... En die douche... Wat zal die heerlijk zijn geweest.
  4. Eric Visser:
    Klopt,..heeeel lang gedouched
  5. Peter:
    7 oktober 2021
    Heb gisteren aan je gedacht met al die regen. Goede rit naar huis!
  6. Eric Visser:
    7 oktober 2021
    Mistig, maar droog,..gaat lukken!!
  7. Frits:
    7 oktober 2021
    Naar huis, haard en vrouw ❤️❤️
  8. Eric Visser:
    Gelukt!