Afterthoughts,…

15 augustus 2022 - Deventer, Nederland

Terugkijkende op de Noorwegen trip,..

- merkwaardig - en waarschijnlijk menselijk is dat ik overwegend de mooie momenten, beelden en dus herinneringen in mijn hoofd vasthoud,

- De foto’s en texten helpen hier bij, natuurlijk,

- Ook zijn er leerpunten,..in willekeurige volgorde,..

1) Reductie van onnodige bagage,..een open deur natuurlijk, maar was lastig naar Noorwegen, niet alleen nieuw voor mij, maar ook met een flink variabel weer, per regio,..geen peil op te trekken,..Gelukkig overwegend prima weer,..en dus teveel kleren,..Achteraf!!

2) Ook onduidelijk was wat te verwachten van campings, herbergen, kortom van faciliteiten,..Duurder dan standaard Europa,..dat vaak wel,..maar niet altijd beter, in welke vorm dan ook.

3) De route heb ik, ook al door geplande en geboekte boot - en treinreizen redelijk strak aangehouden,..moest dat op enig moment wel veranderen,..en toen ook weer een niet-flex optie gekozen,..Dat had anders gemoeten,.. Maar of de fiets dan nog had meegekund bleef dan onzeker,..vandaar de fixed datum, met fiets.

4) De leuke dingen terugkijkende,.. uiteraard de natuur,..op sommige trajecten, kon je elke 50m wel een foto maken,..uitzichten geweldig - en soms deed ik dat,..ook om te rusten natuurlijk, soms😀.

5) Maar ook de ontmoetingen, gesprekken, soms kort, soms langer, met Noren, maar ook collega-pelgrimgangers, Duitsers, NL’s , lopers en fietsers. waren waardevol en de moeite waard,..

Afsluitende,..Ik zag vandaag een bericht in de Telegraaf,..houten brug ingestort bij Trennen,..zie ook de foto.

Op de foto zie je aan de overzijde twee gebouwen, het rechtse is een tankstation, waar ik na - en voor een flinke beklimming twee Fantaatjes heb gekocht en weggelokt. Toen naar de mooiste herberg, op deze tocht,..met waterval, met de Nederlandse jongen, Manu,..

Op de terugweg daar ook nog gezeten,..toen de brug over,..       Nu volledig ingestort,..!!! Metaalmoeheid kan het in ieder geval niet zijn geweest!!

Ik zag de gelaagde hout-constructie van de brug,..en dacht nog,..knap gedaan!!

Enfin, vandaag toch nog even geforceerd door een Telegraaf artikel, weer even terug in Trennen en omgeving, in Noorwegen