Dag 1 - Basel naar Berhholtz Zell

27 september 2021 - Rouffach, Frankrijk

Gisteravond toch nog lang TV gekeken, o.m. de Duitse verkiezingen, sport.

Dus toch laat naar bed en dan met wekker op 04:45 sliep ik niet vast,..te bang om me te verslapen.

Maar goed er ook dus ruim op tijd uit,..naar station, fiets in de trein,..dat ging prima.

Op tijd in Dusseldorf, maar uiteindelijk door een seinstoring en verder oponthoud, toch een kleine 1,5 uur vertraging, voodat ik in Basel was. 1445 ipv 1330.

Zal later de B&B host even bellen dat het wat later wordt,. neem ik me voor en ook route daarheen wat meer rechtstreeks gemaakt,..

Het leuke van deze treinreis was dat ik grote stukken langs de Rijn reed en dus (weer) prachtig uitzicht op water en omliggende heuvels, bergen,..en ook de campings en fietspaden zag, waar ik een week of 6 terug in een ander tempo gebruik van had gemaakt.

Basel uit, niet echt mooi, maar later, mooie fietspaden langs een kanaal.

Ergens daarvoor, miste ik ergens een afslagje, maar mijn route zou later zich weer netjes voegen bij het zwarte lijntje op m’n telefoon,..leek het,..😡

Ik fietste op een stuk onverhard, ging over op een soort tractorspoor, bleek ook nog een klein natuurgebiedje, zag ik op een bord. Uiteindelijk bleef er ook slechts een van de wielsporen fietsbaar en ook die werd lastiger, modderiger,..maar terug was inmiddels ook een flink stuk geworden, dus ik hoopte op een steviger stuk, en route terug naar geplande route.

In een zwaar begroeid stuk, kruiste plots een mannetjes fazant mijn pad. Prachtig dat blauw!! En vlak daarachter een echt kleine ree,..een heel jonge,..blijkbaar. Weet niet of er sprake is van een tweede leg, bij ree-families, maar dit jonge diertje zou daarvoor kwalificeren.

Maar uiteindelijk werd de route zeer moeizamer,..moest me door een maisveld heenworstelen, en dat was flink modderig, zie de fotos.

Uiteindelijk kwam ik toch redelijk versleten aan in de BnB,..om 1830,..en moest flink doorfietsen om de bij de ‘host’ gewijzigde geplande aankomsttijd, door treinvertraging alsnog te halen.

Prima B&B,..

Morgen met meer nachtrust, meer eten gedurende de dag, op weg naar Schirmeck,..Dat gaat lukken!!

1. Heleen Berendsen:
    28 september 2021
    Heleen en ik hebben deze tocht, weliswaar in omgekeerde richting afgelegd. Ook met behulp van de reisgids van Benjaminse. Prachtig, avontuurlijk. Maar geen geploeter door maisvelden. Ga je wel de goede kant op Eric?😜
  2. Eric Visser:
    Haha,..zeker wel!!

Ik had een wat snellere route bedacht,..achteraf niet handig 😀🙏
  3. Suze Beerten:
    28 september 2021
    Oh geweldig. Zo'n ploeterpad levert ook veel fraais op!