Dag 10 - Kleve (D) naar Deventer

7 oktober 2021 - Deventer, Nederland

Gisteravond een rustige avond, behoefde niet te zoeken naar B&B, hotel, danwel een reservering te maken, ik nam voor het gemak aan dat er ‘gewoon’ een slaapplaats zou zijn. Vanuit Kleve naar Deventer was 70 km,..Dus na een Duits ontbijtje, rond 09:00 uur op de fiets,..en het was DROOG.

Mijn kleren waren echter nog niet helemaal droog, maar voor een afzienbare afstand, geen probleem. Op weg naar Millingen, pontje en dan recht omhoog, noordelijk, richting Deventer.

Het was wel fris, en wat nevel boven de velden. In de buurt van Millingen, op de dijk,…hoorde ik het zware dieselgeluid van voorbijgaande schepen,..door de mist niet te zien, echter.

Bij het pontje, een splitsing, 1 naar de boten en 1 naar de oprit van de pont. Ik vraag aan een hond-uitlatende-man, welke van de twee de goede was,..De oprit zei hij,..maar ze varen niet met de kleine pont, maar wel met de grote met radar, OK,..maar pas om 10:00 uur.

Het was 9:36,..Dat werd dus wachten,..niet dat ik nu ZO gegroeid was, alhoewel beenspieren toch wel,..maar een beetje eenzaam ‘Goriila in de mist’ gevoel, kwam toch wel even naar boven, daar op de Rijnoever.

Na een minuut of 10 echter wat gerommel op een van de boten,..ik hoopte op vaarklaar maken,..komt er een matroos of zo, op een MTB mijn kant op fietsen,..Had mij zien wachten, blijkbaar, als enige,..

Hij zei,..met deze mist varen we niet,..en verder,..als we al varen in October, dan pas om 1100 uur, staat ook op dat bord, daarboven,..

Mmmm, dat werd dus wachten, maar gelukkig was het etablissement daarboven ook net open, koffie, appeltaart en slagroom,..en even alternatieven bekijken ipv. wachten. Dat was niet zo moeilijk, ‘t betekende eerst naar Nijmegen, Arnhem, Arnhem Noord, Loenermark etc., bekend terrein verder,..

Maar mijn dagrit was plots 92 km in mijn natte kloffie,..

Uiteindelijk een prima ritje, rond 1445 uur thuis,..

Fijn om weer thuis te zijn,..