Dag 20 - Marsac naar Crozant

20 juni 2024 - Crozant, Frankrijk

Na mijn nacht in de pelgrims-gite, waar ik dus de enige was,..zat ik vanochtend rond 08:00 uur op de fiets,..het was droog maar erg dreigend,..met een hoge luchtvochtigheid en dus loopt het zweet direct tappelings onder je helm vandaan, na het eerste heuveltje,..Gelukkig was vandaag, althans zoals gepland, een makkelijkere dag en dat kwam ook zo uit,..Hoera!! Nog best veel klimmen maar goed te doen,..    Fijn om dat te merken, twee keer koffie langs de weg,..Was rond 1215 uur in Crozant,..Dacht nog een Gite of Pelgrimshuis te scoren, maar niets was echt duidelijk daaromtrent, maar het was droog, dus dan toch maar de camping,..Stonden twee campers, die nu overigens weer weg zijn, dus nu weer alleen,..

Na tent te hebben opgezet, gedouched, dorpje in gelopen,..is echt heel klein, tot ik op het centrale pleintje een groep mensen zie instappen in zo’n toeristen treintje, zie foto, voor blijkbaar een rondrit,..Heel apart.

Nog even verder gekeken blijkt er dus een museumpje te zijn, ter nagedachtenis aan - en met werken van grote schilders.

Het karavaantje gaat dan ook langs de markante punten die de schilders hebben geschilderd.

Ik wilde echter naar de lokale kruidenier, maar die was gesloten tot 1500 uur, het was nl. pas 1400 uur.

Dus ik voor een seniorenprijs het museumpje in, ik was de enige en kreeg van de kassiére annex gids een inleiding privé,..Zal proberen een link te vinden voor het verhaal hierachter,..Later dus!!

Toen ik naar buiten kwam om 1430 uur, begon het weer pijpenstelen te regenen,.. Kruidenier was niet ver, maar ‘t leek verstandiger even te wachten.

Na 45 min werd het wat minder, ik in een drafje naar de Epicerie,..Dicht 😡😡, het was 1520 uur notabene.

Het telefoon nummer stond met grote letters op de pui, dus ik dacht,..Zal eens informeren of er nog iemand komt vanmiddag,..Een kerel neemt op,..Ik probeer duidelijk te maken dat ik voor zijn winkel sta en dat de winkel ‘non-ouvert’ is,..Antwoord was - Toute suite,..Wat ik interpreteerde als ‘Dadelijk’,..En dat was zo,..Mijnheer lag blijkbaar lekker te slapen op de canapé, achterin en deed binnen 10s de deur open.

Ik boodschapjes gedaan en door de motregen naar m’n tentje,..onder mijn luifeltje, een stokbrood met een lokaal stuk geitenkaas opgegeten als verlate lunch,…met een biertje.

Toen het weer begon te druppen snel alle benodigdheden gepakt voor avond - en avondeten,  en op weg naar ruimte tussen H en D toilet, waar drie stoelen staan plus tafel en koelkast, ook direct het enige stopcontact in het gebouw.

Het afdakje er voor geeft nog wat buitenlucht en wat zicht, en daar zit ik nu lekker te luisteren naar de regen op het dak.

UPDATE: Inmiddels betaald €7,22 en de dame zei dat ik ook best in dat hok mocht slapen,..Vind het geen prettig vooruitzicht,..maar misschien in een droge periode al mijn spul onder het afdakje en dan morgen slechts de natte tent inpakken,..misschien toch een goed idee,..in tweede instantie,..

Never a dull moment inderdaad, Peter!!

UPDATE 2: Ik slaap vanacht in het washok!! En ga ook de tent laten drogen onder het afdakje zo,..👍 Zie paar foto’s

Morgen hoop ik dat ik in weer 4-4,5 uur naar La Chatre kan fietsen, daar is een grote 4* camping, denk dat ik daar misschien 2d blijf, om ook even wat te kunnen wassen.

Wat foto’s bijgevoegd ook een impressie van de getoonde schilderijen voor de liefhebbers.

- Vandaag 41,5 km met 476 hm

- Totaal 1001,5 km met 11760 hm

1. Jetske:
    20 juni 2024
    Guillaumin!! Nota bene een van mijn favorieten!
    En .. je ligt naast de koelkast, dat moet toch vertrouwd voelen, net als vroeger in Groningen😁
  2. Eric Visser:
    20 juni 2024