NOORWEGEN - Een maand fietsen, kijken, ervaren

10 juli 2022 - Deventer, Nederland

Hallo allemaal,

Komende tijd ga ik een maand fietsen in Noorwegen.

Een paar zaken staan vast,..dwz. Di a.s. 12/7, ga ik met de nieuwe veerdienst van Holland Norway Lines, van Eenshaven naar Kristiansand.Daar aangekomen om 10:00 uur, ga ik daarna met de trein naar Kongsberg,..aankomst 1500 uur,..daar een hotel.

Volgende dagen fietsen,..een week of twee, een pelgrimsroute richting Trondheim, de Olavsroute. Dit was en is een pelgrims-wandelroute vanuit vroeger, maar recent door een Nederlandse dame, met Noorse hulp omgezet in een beschrijving, met ‘tracks’ voor een fietsroute, met verschillende route-opties, kaarten, beschrijvingen en lijsten met campings, herbergen etc. Dus er is veel info beschikbaar,..maar zoals altijd, ‘the proof of the pudding is in the eating’,..

Dit is het eerste jaar dat de route bestaat namelijk 😁🙏.                          Zie ook    viagaia.nl   voor verdere info.

Vroeger, in de Middeleeuwen waren er een aantal bedevaartplaatsen,…naast Jeruzalem, waren dit in Europa, Roma, Santiago de Compostela en Trondheim, vroeger heette dit Nidaros.

Ik heb een zeer ruime planning voor deze trip,..dus ruimte voor ervaringen, rust, extra routes en kijken, genieten van -, in een voor mij compleet nieuwe omgeving.

In ga weer kamperen, op campings en mn. bij pelgrimsherbergen en misschien ook ‘wild-kamperen,..als dat zo past.

Op de 29e, dus na een week of twee, en na 650 -700 km heb ik een trein terug naar Oslo., vanuit Trondheim. Dan heb ik daarna nog een dag of 10 om terug te fietsen naar Kristansand,..ongeveer 450-500 km,…

Ook weer ruim gepland, qua kms en dus ruimte voor afwijkingen en leuke dingen.

Dan de boot terug, op 10 Aug, aankomst Eemshaven 11 Aug.

Morgen ga ik alvast naar Groningen, ga eten met een oud-collega, kijk ik naar uit.

1. Peter:
    10 juli 2022
    Spannend Eric, ben benieuwd naar je ervaringen. Veel succes alvast
  2. Heleen Berendsen:
    11 juli 2022
    Veel plezier, Eric.
  3. Frits:
    11 juli 2022
    Succes en plezier dan maar weer