Dag 10 - Kinding - Pappenheim

9 augustus 2021 - Solnhofen, Duitsland

Vanochtend wel vroeg wakker, maar het was mistig dus nog even blijven liggen, uitgebreid ontbeten, en met het gebruikelijke gesjouw van de tweede verdieping, twee keer lopen zat alles op de fiets.

Een stapje terug, toen ik gisteren nog twee kledingstukken even snel had uitgespoeld in de wasbak,..was met geen mogelijkheid de dop middels een ingenieus mechanisme, weer omhoog te brengen zodat water zou weglopen,..Tja,..Uiteindelijk eens onder de wasbak gekeken en daar zat een complex mechanisme, met Oelegem palletjes en stangetjes wat eea. zou moeten laten functioneren. Op goed geluk daar eens wat aangetrokken en geduwd en idd., iets van beweging en stop kwam los, water eruit, wasbak nagespoeld.Tijd om te eten,..aan de overkant leek me een goed idee,..Dat kon ik tijdens een beginnende regenbui net naar binnen tien ook het gehele terras naar binnen kwam. Ik kwam aan tafel met een Duits ouder stel,..die mij dus hielpen met de juiste bierkeuze,..Want in Beieren bier bestellen is niet simpel, laten we dat maar zeggen. Enfin,..ik na de maaltijd en nog een flink glas witte wijn, terug naar de kamer.Tja,..ik rook daar toch een lichte putlucht, juist riool,..Nog eens wat water doorgespoeld om de zwanenhals te vullen, maar verder ging mijn technische gedachten niet. verder stond de douche afvoer ook open,..geen zwanenhals daar natuurlijk. De geur was niet dominant maar zeker wel aanwezig als je binnenkwam. Vermoedde dat men ook niet direct een loodgieter zou sturen, als ik dit zou meldden,..Verder had ik al een keer aan de balie gestaan, omdat je bij de WiFi wel kon inloggen maar het internet viel er meer uit dan dat het UP was,..Ja,..dat was een bekende klacht.

Slapen dan maar.

Toen ik na het ontbijt terugkwam, waren er al schoonmaaksters met Duitse gründlicheit de kamers aan het schoonmaken. Dus ik besloot toch even te melden dat het wel stonk en ook schuldbewust melden dat er mss iets mis was gegaan bij het wastafel mechaniek.

De dame begreep direct wat ik bedoelde,..dat was in het hele hotel een probleem, maakte ze me duidelijk.Het wastafel stuk liet ik dus maar achterwege,..

Op de fiets, bleek aan het einde van de kleine straat al een bakker  mit café, maar ja, ik had net 75m gefietst  dus maar door 💪👍

Om de hoek ging het echter direct omhoog, en toen nog een keer,..gelukkig daarna flink naar beneden en kon ik na 7,5km toch een bakkie koffie scoren, met iets lekkers.

Na 50km over prachtige fietspaden, begon ik toch weer honger en dorst te krijgen en ik had geluk,..bij een stel kleine watervalletjes, waar veel werd gekano-Ed, was een flinke uitspanning. Dus een currywurst, mit pommel en een halve liter koud appelsap,..Dat zou mij wel door de komende 20km helpen.Cees had al gezegd - Nooit een gelegenheid overslaan om te eten -  De currywurst was van een schrikbarend formaat, zal niet verder in details treden, zie foto.

Uiteindelijk in Pappenheim camping aangekomen, basic maar prima.

Even stadje ingelopen,..niet veel te doen, twee terrassen, waar slechts koffie werd geserveerd,..Geen bier te krijgen,..Ongelooflijk,..Het was echt warm,..Twee keer rondgelopen toen naar de camping.De norse campingbeheerder voorzag wel in een collectieve behoefte, met twee grote koelkasten e op het oog, 4-5 soorten bier.

Probeerde nog een afsluitende zin te bedenken,..Iets van Leer mij die pappenheimers kennen,..Maar niet gelukt.

Vandaag 71km en 238hm

1. Suze Beerten:
    9 augustus 2021
    Geweldige omgeving in te fietsen!! En zo'n bord frieten met curryworst.. heerlijk!! Geniet er maar van!
  2. Heleen Berendsen:
    9 augustus 2021
    Massagetafel naast de tent! Hoe krieg ie er voor mekaar😀
  3. Eric Visser:
    9 augustus 2021
    Haha,..klopt,..Nu nog de masseuse, met aandacht voor de beenspieren!!