Dag 7 Pilsen - Furth - im - Wald

6 augustus 2021 - Arnschwang, Duitsland

vaochtend om 07:00 uur de helft van de bagage op de fiets en toen ontbeten, de rest opgehaald en terwijl ik stond te rommelen, bllek een andere vroege ontbijter de eigenaar van de andere trekkingfiets, en idd. een Nederland. Fietste naar Rome,..wel electrisch, zag ik.

Het beloofde een zware dag te worden, veel hoogtemeters en flinke afstand,..De eerste 40-45km gingen redelijk soepel, maar daarna, ondanks best gegeten, grdronken, moest ik er op een tweetal hellinkjes wel even af,..Volgend jaar andere tandwielset laten monteren, geeft ws net even iets meer gemak op steilere hellingen. Op een gegeven moment, zag ik een fijne afdaling aankomen, maar toen ik de blik iets hoger richtte, zag ik aan het einde van de afdaling, hoog tegen de komende ‘berg’ een forse klim aankomen,…Ik wist al dat ik dat niet ging redden en beneden, omhoogkijkende bleek dat een goede beslissing. Maar ja,..ik moest wel naar boven,..Lang verhaal kort, ook lopen tegen een steile helling is uitputtend,..moest om de de 30m stoppen,..want de fiets wordt niet lichter.

Uiteindelijk op de camping aangekomen, vlakbij het Drakenmeer,..Drachensee,..Mooi hier.

De dreigende wolken, zie foto resulteerden in wat wind en paar druppels, maar verder niets.

Lekker gegeten,…Morgen 97 km naar Regensburg, camping gereserveerd aan het water, restaurant vlakbij, slechts nog daarheen fietsen,..iets langer dan vandaag, maar met slechts één forse klim,..Na vandaag met bijna 1000 hm moet dat lukken. In ieder geval vroeg naar bed en vroeg eruit voor de tent & ontbijt ochtend rituelen.

Oh ja, zeep en scheermes op onverklaarbare wijze in hotel achtergebleven, vermoedelijk door schoonmakers ergens anders neergelegd waardoor ik er ook niet meer doorgetriggered werd dit in te pakken,..😡

1. Jetske:
    6 augustus 2021
    Prachtige foto’s!!
  2. Suze Beerten:
    6 augustus 2021
    Aahhh, pittige trip. Mooie omgeving, spannende wolken... Lekker bord eten! Tent ziet er ook heel knus uit. Succes en plezier morgen.
  3. Frank:
    7 augustus 2021