Dag 11 - Pappenheim - Herrieden

10 augustus 2021 - Herrieden, Duitsland

Gisteravond nog een leuk gesprek met een stel Belgen, die met hun 2 kids 4 en 5 jaar, een op een aanhangerfietsje, ander in een aanhanger, ook een fietsvakantie deden, op Santos fietsen, en dat is altijd een mooi begin van een gesprek. Vanochtend zwaaiden de kids mij uit, lief,..!!

Had weer geluk met een Lidl winkel, voor bananen, paar Snickers,..en paar km verder een prima bakker. Goed begin.

Was een uurtje weer langs de rivier, maar al snel begon er al een flink klimmetje, gevolgd door nog één, en nog één,..de laatste was het steilste en de laatste paar 100 m, moest ik er af,..snelheid te laag. Maar zoals ik al eerder schreef,..lopen is zo mogelijk nog zwaarder,..Enfin, daarna toch meer vlak en afdalingen.

Fietspad langs de Altmûhlsee,..best een groot meer en het beginpunt van het riviertje waar ik al een paar dagen langs fietste.Rond het middaguur, waren de bakkerslekkernijen wel weggefietst en gelukkig was er een toeristtrap, met terras,..dus dacht, toch maar proberen. Maar toen ik de kaart zag boven de afhaalcounter en daar weer currywurst zag staan, ben ik toch maar weer opgestapt,..wel een flesje appelsap gescoort en doorgefietst.

Uiteindelijk vond ik het na 72km wel weer genoeg,..en had geluk dat ik nog een kamer in een Gasthof kon regelen en nog net kon lunchen.

De zgn. Fahrrad-garage achter de Gasthof had zelfs een vitrine met een flink aantal handige fietsonderdelen en een fietspomp,..Was ECHT goed geregeld. Chapeau voor deze aanpak.

Vandaag 72,5 km,…met 360 hm - Zie het Strava profiel, voor de medefietsers.

Morgen hoop ik weer op een camping terecht te kunnen,..schat 85km,..en wat makkelijker dan vandaag.

1. Frank:
    11 augustus 2021
    Mooie wereld daar Eric (het “echte” Duitsland😉). Als je in de buurt komt moet je Rotenburg ob der Tauber zeker niet links laten liggen. Succes!