Dag 12 - Herrieden - Bad Mergentheim

12 augustus 2021 - Tauberbischofsheim, Duitsland

Hallo,

Er gisteren niet meer aan toegekomen een verslagje te schrijven. Was bijna 90km met 450hm,..best doortrappen dus. Het is zeker na 1030-1100 ook best warm, dus als dan net die heuveltjes opdoemen,..😡

Ergens rond die tijd kwam ik in de buurt van Rothenburg an die Tauber,,moest een mooi plaatje zijn en voorheen, pre-Corona erg toeristisch.Dat viel nu iig. mee, maar wat niet meeviel dat de stad op een bergtop ligt en dat betekende al haarspeldende zachtjes naar boven. Frank appte mij net toen ik daar was en vertelde dat zijn kinderen dit de allerslechtste vakantie vonden omdat wat ze ook deden ze steeds weer op de fiets terugboekten naar de jeugdherberg in die hoogliggende stad,..Ik schaar me hier volledig achter de kids,..dit moet randje kindermishandeling zijn geweest 😀,.. Enfin,..na een bakkertje volgde ook een fijne afdaling, maar wel stadje door en uit, over die leuke kinderkopjes 😡

Op de camping aangekomen, basic, maar wel borden met Nier en Pizza 🙏. Bier kon je idd. kopen maar de Pizza’s moest je bestellen bij een van de twee Pizzeria’s in dorpen in de buurt,..Ja, zo kun je van alles adverteren natuurlijk,..

Toen ik aan mijn eerste biertje zat arriveerde er een Nederlands stel, die vlakbij me moesten staan, trekkersplaats,..

Nadat zij de tent hadden opgezet gekletst,..werd ik uitgenodigd om mee te eten,..Top,..eerst wat bier,..toen flinke pan spaghetti weggemoffeld met z’n 3-en fles wijn, koffie,..Kortom leuke gezellige avond,..Komen uit Haarlem, deden een Route naar Oostenrijk uit ? In Duitsland - Iets gelabeld als Romantische Radweg, ook weer een Duits boekje van,..

Goed geslapen op de spaghetti, wijn en bier.

Tent stond wel naast een lantaarnpaal, die pas ‘aan’ ging toen ik al in bed lag. Misschien nog wel wat bijgebruind vanacht,..zo fel,..😡😡