DAG 16 - Lunéville naar Demle

7 mei 2022 - Delme, Frankrijk

ik had gisteravond reeds wat addressen gebeld voor een overnachting vandaag, sommigen geen gehoor, of boodschap,..anderen namen wel op,.maar inmiddels gestopt,..Dus vanochtend, na een 820 start, na nog even afscheid te hebben genomen van huisarts echtpaar,..die overigens net als ik vroeg semi-wakker waren geworden van een enthousiast ontwakende kraaienkolonie,..soms ook met hun ochtend rituelen in de boom boven mijn tent,..maar even schoongemaakt.

Was heerlijk fietsen,..rolling hills, met af en toe een vervelend steile uitzondering,..op één van deze moest ik echt lopen,..meer dan 10%,..ik kreeg ‘m niet meer omhoog,..fiets dus😁.

Bij een bakker bestelde ik een pain au raisin en een koffie,..buiten bleek dat ik dat ik er per ongeluk twee p-a-r had gekregen,..denk omdat ze niet vers waren,..toch lekker opgegeten.

Uiteindelijk ook een hotel geboekt,..12 km van de route,..op de splitsing kon ik nog een koud drankje scoren,..ik plande de zgn. nieuwe route in mijn telefoon en zag toen per ongeluk ook het hoogte profiel,..stad uit en dan ‘een muur’ naar boven,..in een paar km,..135 m stijgende,…op afstand kijkende naar die heuvel, ,..kleine autootjes tegen de helling van ver af,..zag het er desastreus uit,..uiteindelijk wel gered,..slechts éen keergestopt - voor de zgn. foto,..lange afdaling naar hotel.

Hotel prima,..spraken Engels hielpen met bagage, fiets mocht in de bijkeuken annex opslag,..Prima kamer.

’sAvonds,..meer dan heerlijk gegeten,..echt voortreffelijk,…Wat een voorrecht,.goede kamer, goed bed, lekker eten,..na dagen camping en spaghetti.

En MvdP ook nog in de roze trui👍🎉👍🙏

Vanavond eens de volgende campings gaan plannen,..zou nu beter moeten gaan,..meer beschikbaar,…en weer wat spaghetti kopen, voor komende dag(en)

Morgen verder

Paar fotos bijgevoegd,..ook van de heerlijke maaltijd,..sorry 🙏

- Dag - Afstand 60 km en 645 hm

- Totaal 874 km en 7716 hm