DAG 22 - Sambeek naar Herwen

14 mei 2022 - Herwen, Nederland

Inmiddels gisteren,..was een prima ritje,..

Vanuit Sambeek,..wat later weg dan normaal,..had maar 44 km gepland en dat werd het ook,..Mooie brede fietspaden, tussen Sambeek, Boxmeer en Gennep. Ook een mooi stadje,..duidelijk zuidelijk van karakter, veel terrassen, gezellig centrum,..en een goede bakker +, waar ik zelfs yoghurt kon kopen en op hun bankje uitgebreid kon ontbijten met nog twee lekkernijen.

Stukje Duitsland door Kronenberg, met nog wat heuvels,..geen probleem.

Ik wist dat de veerpont bij Millingen op het hele uur, zou varen,..en moes op basis van de Duitse ADAC-borden,..nog wel flink doorfietsen om dat te gaan halen en niet een uur te moeten wachten. Zodra ik echter de grens van Nederland over fietste, was Millingen qua afstand plots veel dichterbij,..raar,..maar beter dan andersom.

Bij de veerpont, een fietser, met dezelfde fiets,..geen bagage,..maar wel kletsen over onze wederzijdse tochten. Oh, kwam ik uit Deventer,..Daar had hij wel eens op een Vrienden vd Fiets adres gelogeerd,..vlak bij het centrum,..Bij de Zwolseweg, vroeg ik,..wist hij niet meer..Maar toen ik vroeg, bij Pieter? Ja,..daar was het,..!! Jaar of drie, vier terug,..Groeten van ene Ad,..

Samen naar Tolkamer gefietst,..en ik door naar Herwen, camping,..waar ouders van Jetske wel eens stonden,..en ik hen heb bezocht, met de fiets, op en neer uit Deventer.

Er was veel wind,..tent opgezet,..niet echt warm.

Op weg naar eetafspraak, met Jan,..nog even boodschappen gedaan,..ruim op tijd voor eetafspraak,..

Was weer gezellig, net als 2 jaar terug,..hadden elkaar toen na 1991 uit het oog verloren,..en in 2020, toen we elkaar na 29 jaar weer zagen, gewoon doorkletsten,..Heel bijzonder,..

Allebei niet veranderd, zeiden we  toen,..🙏 en nog steeds niet 😁.

Weer een prima avond,..veel bier, lekker gegeten.

- Dag 44 km en 78 hms

- Totaal 1365 en 10240 hm

1. Suze Beerten:
    14 mei 2022
    Ha wat grappig, van die fietser Ad!
  2. Eric Visser:
    14 mei 2022
    Ja,..vond ik ook,..was een enthousiaste Schotland fietser,..ging dit jaar naar Wales!!