DAG 17 - Demle naar Basse-Ham (Vlakbij Thionville en Yutze)

8 mei 2022 - Cattenom, Frankrijk

Vanochtend nog maar even prima ontbeten in hotel. Toen tassen naar beneden,..fiets uit de opslag annex bijkeuken van het hotel, en rond 09:00 uur zat ik weer op de fiets. Eerste dag dat ik met korte mouwen begon,..al vroeg redelijk warm!

In de eerste 35-40 km zaten nog wel wat heuvels,..maar heb die km’s bijna uitsluitend op een doorgaande weg gereden,..2 en zelfs 4-baans,..Ging prima,..niet druk. Hellingen vielen mee.

In Metz kwam ik aan in wat de Universiteitswijk is,..een soort Delft,..overal faculteiten,..maar veel groter en veel parken, verbonden met fietspaden,..

Noordelijk van Metz, kwam ik in een watergebied terecht,..met lange fietspaden,..zeg maar oneindige fietspaden,..Metz - Deventer kanaal leek het wel even.

Het was wel warm,..en bij mijn tweede kop koffie,..bankje,..nog even een slok uit mijn tweede bidon,..uit mijn tas,..eerste was leeg, die dus weer in mijn tas,..en weer weg.

Na 10 km,..weer een slokje,..GEEN BIDON MEER,.. sh@t,..op dat bankje laten staan!!

Ik had niet de energie meer om terug te gaan,..

Dus doorgefietst,..na verloop van tijd,..best lang, toch een dorpje, met een vage gokkroeg open,..Orangina? Ah Oui! Deux SVP,…

Kosten overal €2,-,..€5,..zei hij,..’Special price for sporters’,..Hij moet gezien hebben dat ik niet in de mood was voor een discussie met mijn droge mond,..Heerlijk is dat dan,..klok,klok,klok,..

Doorfietsende,..in Yutze,..luxe plaatsje, behalve alles dicht, Zondag middag,..toch nog eennArabische alimentation,..die naast wat yoghurt voor ontbijt, ook tomatensaus had,..idd. voor de spaghetti,..met nog twee blikjes Orangina,..helemaal happy.

Camping is van 2018,..maar natuurlijk ook twee jaar niet gebruikt,..als nieuw, veel campers,..ook Nederlanders.

Morgen op weg naar Luxemburg,..overnacht vlakbij Diekirch,..op een prima camping, die naar wat ik las ook een restaurant hebben,..

Planning nu is dat ik Zondag a.s. thuis kan zijn,..we’ll see,..misschien nog een rustdagje ergens om het af te leren 😁👍🙏

- Vandaag 74 km en 248 hm

- Totaal 948 km  7964 hm

1. Frits:
    9 mei 2022
    Uit de opgetelde hoogte meters blijk jij al 8 om omhoog te zijn gegaan. Zeg maar de Mt Everest
  2. Eric Visser:
    9 mei 2022
    ,…en gelukkig minder koud, glad en steil!!!