DAG 18 - Basse Ham naar Ingelsdorf (vlakbij Diekirch (Lux.))

9 mei 2022 - Ingeldorf, Luxemburg

Vanochtend 645 op en 800 uur op de fiets, met ontbijt.

Ik had gisteren voor de komende dagen wat routes bekeken,..en voor vandaag was een ‘flinke beklimming’ in mijn hoofd blijven hangen.

Dus naarmate de hm’s uitbleven en de tijd vorderde, begon ik me toch ongerust te maken, voor wat nog komen zou,..

Maar er kwam niets,..het bleef heerlijk fietsen in de zon.

Luxemburg- Stad,..kwam ik in via het zuiden,..en met een prachtige bos/wandel/fiets weg,..breed pad is een beter woord,..was dat prima,…op een paar vieze klimmetjes na,..eentje was echt ONMOGELIJK,..afgestapt,..puffend en krakend,..nog een paar stukjes doorgeduwd,..had ik dus een lullig afslagje  gemist,..na eerste kleine stukje helling,..😡.

Stukje terug moest ik lopend, vol de remmen gebruikmakend, om weer veilig bij het afslagje te geraken.Pfff 👍💪🙏Daarna was het prima fietsen

Stukjes buitenwijk van Luxemburg - Stad gezien,..fietspaden, routes aangegeven,..en heel veel fietsers,..netjes helm op,..

Een grote rode verkeersbrug, hoog boven de stad en sommige lager gelegen wijken,..zie foto’s,..!!

Ook mooie oude gedeelten, grote dalen en mooi groen in Luxemburg-Stad,..

Moest een paar keer omrijden voor wegwerkzaamheden,..Mijn 77km gepland, uiteindelijk 84km,..

- Dag 84 km met 532 hm

- Totaal 1032 en 8494 hm