Dag 2 - Bergholtz Zell naar Schirmeck

28 september 2021 - Natzwiller, Frankrijk

Vanochtend uitgeslapen, rustig ontbeten en rond 10:00 uur op de fiets.

Overwegend door het Elzas platte stuk, met links de Elzas hellingen en wijnstokken, en af en toe een kasteel, zie foto.

Op enig moment in de route, reed ik een plaatsje in, waar ik uiteindelijk dacht, ‘Dit komt me heel bekend voor’,..en dat was Equisheim. Veel geweest, gekampeerd en veel wijn gekocht. Het was niet zo druk,..dat was mooi. Bakkertje gevonden en ‘stom, stom’,..moest zo’n beetje alles afladen om een mondkapje te vinden. Uiteindelijk gevonden en wat lekkers gescored.

Uiteindelijk ook een bankje en zelf lekkere koffie en gelijk maar wat gelunched - zie foto.

Tot Selestat bleef het redelijk vlak, maar toen ik op weg ging naar Schirmeck, ging het toch flink omhoog, lange en korte beklimmingen,…maar heel fijn, op het einde ,.een lange afdaling tot bijna in B&B.

Ik heb hier een kamer en verder gemeenschappelijke ruimtes als badkamer, toilet, en grote woonkeuken, met grote TV en zo’n beetje alle Europese zenders.

Een mede ‘kamerbewoner’ , een jonge Maintenace Engineer, sprak wat Engels,..leuk contact. Toen bleek dat hij heel raar keek en vroeg wat is dat, toen ik fles cider op tafel zette,..bleek hij dus Marokkaans. En voetbal liefhebber,..kende alle namen van Marokkaanse voetballers die nu en vroeger in Nederlandse competitie hebben gespeeld.

Vandaag was 96km en 640 hm, gisteren 63 km en weinig hm.

Morgen begin ik met een flinke beklimming en daarna in totaal 80 km, denk ik,..naar B&B waar ik hopelijk ook kan eten,..al twee noodmaaltijden op 😡, dus even wat anders, zou fijn zijn.