DAG 21 - Melick naar Sambeek

12 mei 2022 - Boxmeer, Nederland

Nog even over gisteren,..mn. de avond.

Als ik de tent opzet,..kan dat in eerste instantie met 5 haringen,..en als ik de ventilatie openingen strak openzet, aan ook de kopse kanten, twee haringen extra. Dat had ik gisteren ook gedaan,..Op buienradar het staartje regen gezien,…zou rond 2330 uur,..langskomen, of niet.

Ik hoorde de druppels toen ik in de tent lag,..maar toen plots begon het ook ontzettend hard te waaien, stormachtig,..en het goot,..echt,..in tijden niet zo iets gehoord op mijn tentdak. De wind baarde mij zorgen,..de tent schudde heen en weer,..eruit met de regen en duisternis even een extra harinkje plaatsen, zonder contactlenzen, en zonder hamer,..😁 was geen leuk vooruitzicht,..dus ik gokte dat de haringen en de tent het zouden houden,…En ik had geluk,..Pffff. Dat moet dus anders, volgende keer,..toch wat meer haringen,..voor de zekerheid.

Ondertussen wel weer vertrouwen getankt voor de tent,..🙏👍🙏 in de minimale configuratie,..

Vanochtend was ik er op tijd uit,..tent afgedroogt,..zodat de eerste zonnestralen de rest konden toen,..en om 0800 uur, kwam mijn thee, netjes geserveert op de picnicktafel bij de tent,..Wat aardig,..

Geloof rond 0930 uur op de fiets,..eigenlijk eerste dag fris,..in deze 3w,..Had gepland 66 km,..en gelukt. Onderweg, nog geshopped,..koffie genomen,..en op het einde een uitsmijter ergens, met camping in zicht.

Prima camping,..en een eetcafe op 1,5 km,..heen gelopen om andere spieren te activeren,..Grolsch biertje,..en een flinke schnitzel.

Morgen slechts 40 km schat ik,..36km naar Millingen,..veerpont naar overkant,..paar km naar Boschhof, camping in Herwen,..

Oud-Shell collega Jan vond het leuk om wat te bieren en hapje te eten,..dus gereserveerd, in Tolkamer.

Zaterdagochtend, op weg naar huis, ook weer leuk, gezellig en fijn,..

- Nog even over de lange tocht gisteren,..toen ik op een gegeven moment mijn doel op Nederland had gezet,..mede omdat ik lange stukken weg zag, met fietspad er langs,..wind van de zijkant,..leek dat ‘makkelijk’ te gaan lukken. De fietspaden waren er,..oneindig lang,..klopt,..ECHTER,..om de twee meter was het asfalt omgekruld door boomwortels,..eigenlijk was er gewoon niet te fietsen,..

Daarbij kwam dat ik inmiddels toch ook wat lichte irritatie in de liezen heb,..schrijf daar niet iedere dag over,..en het is net ‘manageable’,..maar dat gebonk op de Duitse fietspaden, maakte de laatste 40 km, geen pretje,..

Vandaag ging het redelijk,..wat vaker gestopt en komende dagen gaan gewoon lukken,..In Nederland zijn de meeste fietspaden gelukkig een verademing vs. de Duitse,..

- Vandaag was 66 km en 72 hm

- Totaal 1321 km en 10162 hm

1. Suze Beerten:
    13 mei 2022
    Je ruikt de stal....
    Mooie afronding gewenst van deze tocht.
    We zien je snel weer!
    Gr Suze en Pieter