Dag 5 - Horovice - Pilsen

4 augustus 2021 - Pilsen, Tsjechië

Vanochtend na ontbijt vertrokken in lichte motregen,..dat stopte na 45 min. De eerste 12km ging sterk vals plat omhoog, maar wel te doen.

Na 1,5 uur en een vies hellinkje, zag ik door mijn bezwete oogharen, bovenaan die heuvel, een fietser staan. Op mijn ‘hallo’, direct een Nederlandse begroeting. Kwartiertje geklest, fietste al heel lang, 30 jaar, kwam uit Dedemsvaart.Hij vond  het best lastig deze routes,..hij fietste nu dus naar Praag, tegen mijn route in. Zijn fiets, blek bij een casual inspectie mijnerzijds, met twee grote batterijen, zwaar ge-electricificeerd.

Suze had geappt omtrent zus en zwager, op weg naar Praag, via Pilsen. Zou ik evt. tegen kunnen komen.

Bij het eerste de beste koppel, stelde ik de drie relevante vragen,..Nederlanders? Koga fietsen? en of de naam Suze een belletje deed rinkelen,..En,..eerste twee vragen poditief, derde vraag negatief,..Goede poging dus. Verder geen koppels gezien.

De route was best zwaar, qua hoogtemeters,..niet allemaal steil, maar toch,..viel niet mee.

Hotel is een jaren 30 hotel. Veel vergane glorie maar ook mooie stukken Anyway, voor 40€/nacht incl. ontbijt, lijkt het een goede deal,..en WiFi werkt.

Mooie stad,..veel mooie, gekleurde grbouwen. Fotos bijgevoegd van fietsen vandaag, onderweg en fotos van hotel, plus beelden van de binnenstad. Het bier hier is prima🍺.