Dag 4 Praag - Horovice

3 augustus 2021 - Horovice, Tsjechië

Vanochtend op tijd opgestaan - Goed ontbeten met oog op eerste fietsdag. Had nog geen idee, waar ik wilde stoppen, als het soepel zou gaan, had ik een hotel op het oog, na 90km. Had geen idee hoe de heuvels zouden gaan.

Eerst de bagage op de fiets in de receptie. Telefoon op het dtuur, met de route,..helaas,..die stond nog op de iPad,..Veel gedoe met route planning, tracking en verschillende applicaties die ik gebruik en soms gaat dat dan mis. Dus iPad uit de tas,..en route mailen, zodat ik met de telefoon deze dan kan zien op PocketEarth,..Afijn,..ipv. 830 was het toch 845 geworden.

Praag uit geen probleem, verderop twee keer iets verkeerd gereden, maar de eerste 40km was redelijk vlak en ging dus goed.Toen een wegomlegging,..ik volgde de gele borden, maar kreeg al snel ook borden met waarschuwingen voor haarspeltbochten, en dan weet je het wel, dan gaat het toch omhoog. Uiteindelijk ging het best, maar het eerdere tempo was er wel uit,..moest meer drinken, kreeg honger enz.

Gelukkig in een klein dorpje een Co-op,..Flesje AA-drink in bidon, fles water en tandpasta,…was bijna op.

Verder,…Koffietenten, bakkers dungezaaid,..toen ik er uiteindelijk tegen 1 aanreed, langs het water,..dacht ik,..Ha, prima op tijd. Was wel uitgestorven, maar deur stond open. Ingang was onduidelijk, links was een rommelige koffiebar, duister, kratten,..mmm, geen personeel. Toen ik weer op de tast terug ging, klonk er vanachter het gordijn, wat hartgrondig Tjechies gevloek, vanuit een laag bed, lag daar iemand, die mij probeerde duidelijk te maken dat ze gesloten waren. Mijn zin in koffie was inmiddels redelijk afgezwakt, dus weer lekker op de fiets in het zonnetje, buitenlucht. Bij de volgende forse helling besloten, eerst een banaan te nemen, nog een ‘reepje’ voor de energie.

Besloten om de eerdte dag te stoppen in Horovice, na 66km en met 460 hoogtemeters (hm),..Groot hotel, zie foto,..voor 28€ omgerekend had ik een kamer,..prima. Wifi bleek echter niet te werken,..jammer.

Restaurants,..geen!!Nou ja, een opgepimpte hamburgertent, of Doner Kebab. Het is de hamburgertent geworden. Na uitleg van de Tjechische kaart,..Ja, doet u die grote maar. Bijna gered,..nu uitbuiken, route op de telefoon zetten en vroeg slapen.

1. Suze Beerten:
    3 augustus 2021
    Mooi verhaal, prachtige prenten. Heerlijke hamburger lijkt me.
  2. Heleen Berendsen:
    3 augustus 2021
    Mooi Eric, etappe 1 is in de pocket en geen nat pak opgelopen. Vul je de mondvoorraad wel weer aan? Goed ontbijt gewenst! Gr🙋‍♂️🚴🏽
  3. Eric Visser:
    3 augustus 2021
    Dat ga ik zeker doen en ook de rust nemen om dus even te stoppen en eea. te consumeren, alvorens dorst en honger toeslaan. Weet het wel,,zoals je ziet, maar dat dan ook echt DOEN is idd. belangrijk.
  4. Heleen Berendsen:
    Goed bezig jij! Trusten🚴🏽
  5. Peter:
    4 augustus 2021
    Uitdagend het onbekende Tsjechische land. Toch goed gelukt de eerste dag. Succes morgen