DAG 6 - NOORWEGEN : Tangen - Brumunddal

18 juli 2022 - Brumunddal, Noorwegen

Vanochtend van 04 - 08 uur,..flinke plensbuien, op de tent,..dus maar even blijven liggen,..Daarna snel ingepakt,..had geen ontbijt dus even naar de Spar,..daar even buiten ontbeten. Toen op weg,..en geen verrassing,..gravel wegen,..de helft ongeveer en weer op en neer,..sommige hellingen haal ik dan bijna,..maar dan toch verzuurd, laatste stukje,..Enfin,..zal wel steeds beter gaan.

Op een gegeven moment, in Hamar,..en dan zie je van verre het Vikingsschip, de ijshal waar Sven en anderen hoogtij vierden de laatste 20 jaar. Daarvoor nog Ard en Keessie,..op de nog open baan,..

Er waren strandtenten aan het meer,..kop koffie,..maar moest toen direct zo naar het toilet,..doorfietsen maar,..was geen gelegenheid,..leek het.

Verderop in Hamar staat iets heel indrukwekkends,..de restanten van een oude kathedraal,..origineel vernietigd door de Zweden,..11e eeuw. Restanten bewaren was moeilijk in openlucht,..dus men heeft er een soort glazen kathedraal overheen gezet om weersinvloeden teniet te doen,..Ook daar een stempeltje gehaald,..Éen van de vijf grote monumenten op deze route,…En,…er was een toilet,…Pffff,..Gered.

Daarna mooie uitzichten, bossen en toch ook weer hellingen,..

Met dit daggemiddelde kom ik niet op tijd voor de trein, uit Trondheim,..morgen eens kijken voor een stukje langer,..anders proberen de trip te verzetten.

Aangekomen op de camping,..tent opgezet,..wat tassen uitgepakt, lekker in de zon,..komt er na een uurtje iemand die DIE plek had gereserveerd,..Sh@t,..Ik zal het wel niet goed begrepen hebben,…

Anyway,..uurtje later, stond ik weer op het juiste veldje,..

Highlight van de dag was dat ik plots 100 m voor me twee rendieren op de weg zag,..ik stopte, bewoog hand naar telefoon,..maar die beweging van iets fel-groengeels, -helm - op afstand, was genoeg om ze de bossen in te doen schieten….Jammer,..maar wel gezien 👍🙏.

Morgen en Wo is het hier ook 25 graden of meer,..niets vergeleken bij NL,..ik weet het.