DAG 7 - NOORWEGEN : Brummundal - Lillehammer

19 juli 2022 - Lillehammer, Noorwegen

Wat een dag,…!

In Brummundland was ik via omwegen en flink dalen uiteindelijk op de camping gearriveerd, gisteren. Zag dat niet zo zitten om dat terug te fietsen. Op de kaart waren een paar wegen die een stukje afsneden en me weer mooi op de route terugbrachten. Dus ik begon enthousiast aan dit eigen initiatief,..Na een kwariertje, liep het zweet al tappelings van mijn hoofd,..wat een klere-helling,…Lang verhaal kort,…na een uur, had ik precies 5km gedaan,..niet zo raar,..omdat ik de helft van dat uur de fiets de hellingen op heb lopen duwen.

Op de normale route,..werd het echter niet veel beter,…Ik moet er te snel af,..en dan is het pijnlijden.

Op een geasfalteerde helling,…moest ik op een gegeven moment toch ook van de fiets af,..uitpuffen. In de verte zag ik een man met hond aankomen lopen,..lekker naar beneden stappende,..Mooie hond,..een labrador dacht, maar het was een flatcoat retriever,..Anyway,..Snel al in gesprek met die man,..hij vertelde dat ik net 1km had gedaan,..maar het geheel was 5,5 km,…tot uitzichtspunt. Hij deed dit stuk vaak op de racefiets,..hij was 78,…👍💪Hij had de vierdaagse gelopen, kinderen hadden in NL gewoond, en éen nog blijkbaar in Zierikzee.

Na nog wat verder geklets, wenste hij me succes en ik op weg naar de komende 4,5 km. Zo’n beetje elke 500 -750 m,..moest ik in de berm gaan zitten,..Na een tijdje,..ik zit daar weer uitgevloerd,..komt er een racefietser aan,..roept wat verre,..ik terug,..Ik ben Nederlander,..No Norwegian.

Toen zei hij, we hebben net gekletst,..zelfde kerel, blijkbaar hond thuisgebracht, verkleed en op de fiets. Hij zei,..verderop is een bankje,…en ik heb koffie bij en broodjes, snacks, kaneelspecialty.

Wij op dat bankje,..en wel een half uur gekletst,…wat bleek hij was journalist in ruste,..maar schreef nog vaak voor de Lillehammer krant,..upon request,..en hij verzorgde een magazine voor het dorp, waar hij woonde. Begon fotos te maken van mij,..en vragen te stellen, waarom, hoe,..etc.,…Had ook lesgegeven in ‘69 in Libanon,..kortom bereisd individu.

Hij fietste met me mee naar de top,…en vertelde en-passant dat ophet volgende kruispunt een NL-woonde,..Harald Smit/d.die boomchirurg was en vaak door de koning werd gevraagd voor speciale klussen.

Anyway,..hij gaf me een betere route dan in het boekje,..maar desondanks,..vandaag bleek toch dat ik m’n schema moet aanpassen,..moet dus ook treinen en hotels etc. verzetten,..maar op deze manier gaat het niet goed,..en rijd ik mezelf in de vernieling.

Morgen eerst de trein proberen te veranderen en daarna de andere zaken.

Denk dat het goed is, mezelf aan te passen aan wat nog wel kan,..ipv. proberen te continueren met een schema, wat net niet kan.

Nu op camping in Lillehammer,..morgen hier ook 30 graden,..dus probeer op tijd weg te gaan,..eerst station en dan ontbijt, en dan relaxed mijn dag afstand fietsen, onderwijl genietende van zoveel moois,

Fotos weer bijgevoegd

1. Frits:
    Sterkte!
  2. Suze Beerten:
    19 juli 2022
    Erik, ongetwijfeld de nodige uitdagingen..
    Toch ruil ik graag met je. Jij mijn baan, ik jouw uitdaging.... heerlijk!
  3. Heleen:
    19 juli 2022
    En dat allemaal vrijwillig! Waarom? Het moet wel leuk blijven, Eric! Pas goed op jezelf!
  4. Eric Visser:
    19 juli 2022
    Ha Suze,..vandaag waren er momenten dat ik graag op een burostoel had willen zitten,..Onderzoeken mss.,.???
  5. Suze Beerten:
    20 juli 2022
    Erik, die opte onderzoeken we... Ik geniet vanuit de bureaustoel van je prachtige fotos
  6. Eric Visser:
    22 juli 2022