Dag 8 - Furst im Wald - Regensburg (edited)

7 augustus 2021 - Regensburg, Duitsland

Afgelopen nacht, was de eerste campingnacht,..Goed bevallen, vroeger naar bed, dus langer geslapen, eerste nacht weer even wennen aan tent, luchtbed etc., maar niets te klagen.

Was er vroeg uit, rond 0600 uur,..voor het eerst weer inpakken, volgorde etc.,..maar uiteindelijk 0730 op de fiets.

De route het stadje uit, bleekdoor wegwerkzaamheden geblokkeerd, dus omrijden. Al snel werd het zonnig, was nog wel fris, maar samen heerlijk fietsweer. Afgezien van echt kleine, korte heuveltjes was het overwegend vlak of ging het naar beneden,..Wat een genot, na de afgelopen dagen, fietsen was weer heerlijk. Dit moet de verdiende compensatie zijn, karmisch verdiend zeg maar,..🙏

(Om 0800 uur, had ik al scheermesjes en zeep ingeslagen👏)

Om 930 uur, stadje dus, bakker en koffie,..gevonden,..twee stukken taart uitgekozen, cappucino,..Mmmm,…dacht ik. De stukken taart (b)leken oud,..en niet van gisteren, maar minimaal een dag of drie, was mijn inschatting. Maar ja,..zonder echt ontbijt was dit toch nodig,..Het was zo erg dat ik een tweede cappucino moest bestellem om eea. echt weg te spoelen,..Slechte eerste ervaring. Dat mrisje van de cappucino toch maar fooi gegeven,..

Ja, dus vandaag zat er een flinke klim in,..en die kwam inderdaad, maar toch gered, zonder te stoppen, in de kleinste versnelling, langzaam maar zeker.

Er werd me nog de weg gevraagd door twee bejaarde dames,..ik kon ze de weg wijzen. Later realiseerde ik me dat ze ws jonger waren dan ik,..😂 Ach ja, je bent zo oud of jong zoals je je voelt.

Uiteindelijk op de camping gearriveerd,..was wel even doorzetten de laatste 15km,..Receptie dicht tot 1500 uur,..het was 1430 uur. Gelukkig was er bij de ingang een Bayerisch restaurant, dus bier en currywurst, als een verlate lunch,..

Toen ik om 1515 na het eten naar de receptie wilde stond er een flinke rij,..😡, dus een minuut of twintig moeten wachten, gekletst met een Duitse en Franse fietser, die elkaar waren tegengekomen,..was wel even leuk. Begonnen direct over Mathieu van der Poel,..Bijna zoals 30 jaar terug iedereen begon over Cruijff,..

Tent opgezet, kleren gewassen, drogen is een uitdaging,..hoop iig dat de fietsbroeken droog zijn morgen,..per ongeluk allebei gewassen.

Tafeltje geserveerd om 1900 uur,..Schweineschnitzel dan maar. Met een flinke bak sla, patatten bleek dat te komen. De schnitzel was voor Nederlandse begrippen een best formaat, dat was geen probleem,..’erger’ was dat er twee van dat formaat op mijn bord lagen. Waren zo maar weg,..Dat fietsen,..👍👌💪🙈