Dag 9 Regensburg - Kinding

8 augustus 2021 - Kipfenberg, Duitsland

Vanochtend uur of 6 opgestaan, had een paar flinke buien gehoord, dus eerst de tent even afgesponsd met de hoop dat de resterende vochtigheid verder verdampt, als ik met andere zaken bezig ben 🙏

Reed 740 uur van de camping weg, prima dus.

Uur of 10 een bakkertje, twee stukken van het een of ander, en,…een stuk beter te eten dan gisteren.

De route loopt langs een riviertje, soms een spoorlijn, maar vaak in een dal. Prachtig fietsen maar je komt geen dorpen, tankstations, of supermarkten tegen op die half-verharde fietspaden. Soms in de verte zie je dan een plaatsje, dorpje,..maar veelal tegen een berghelling,..dus vergaat je de lust om eens even te kijken of daar mss iets te drinken valt te halen, hapje te eten,…

Rond een uur of 11 werd ik ingehaald op een splitsing, kerk in mijn spiegel, door iemand die ook even het spoor bijster was.Lang verhaal kort, Duitser, Thomas, deed ook de Limes route tot iig Koblenz,..Uurtje mee op gereden, gekletst,..Hij was melkveehouder, bij Augsburg. Al een paar jaar aan het fietsen,..al de goede dingen op de fiets etc.,..dus leuke onderwerpen van gesprek.Zijn route ging echter verder aan de andere kant van de rivier,..Mss kom ik ‘m nog wel tegen verder op deze trip.

Uiteindelijk op de 75km bij een tankstation in een stadje twee koude Fanta’s kunnen scoren, die mij tot de 91km brachten. Had gepland 97 km, maar zag een prima Gasthof, met een uitnodigend terras,..dus kamer genomen en eerst op terras late lunch,..precies Schnitzel +,..

Wat ik vergeet te vertellen,..mijn kleren waren dus niet droog,..Een ander op de fiets gebonden als wasrek, met de hoop dat mijn fietsbroek met zeem door de voorbijgierende rijwind snel droog zou waaien,..terwijl ik in een onderbroek als eerste laag op het zadel net deed of dat ook best ging. Het shirt aan de achterzijde,..bij een verdere stop bleek overigens dat het wel bijna droog was, maar flink had geleden van de opspattende modder,..Zie foto,..Allemaal leermomenten 👍Flink wat uierzalf in de liezen, dat zou moeten gaan, dacht ik 🙏Na een km of wat uit Regensburg camping, was het zo’n beetje 10-15km half verhard, kuilen, plassen en ja, dan mis je dat kleine beetje demping van je zeem in je broek. Drogen ging niet hard,..voelde ik elke 5 min. Na twee uur, bedacht ik,..blijf ik in een inmiddels ook vochtige onderbroek rijden, met al wat schuurplekken in de liezen, of kan ik beter een vochtige wielrenbroek aan doen,..Besloten tot het laatste, flink uierzalf,..en door.

De lezende medefietsers hebben iig. Ietwat kompassie met deze beeldende uiteenzetting hoop ik 😉

Vanavond aan de overkant gegeten, nee, geen schnitzel,..

Morgen probeer ik rond de 70km,..

Naar Pappenheim,..weet niet waar onze NL uitdrukking vandaan komt, maar moet iets met dit plaatsje van doen hebben.