Dag 0A- Naar Utrecht
30 mei 2024 - Utrecht, Nederland
Zoals ik reeds schreef, vandaag naar Utrecht, naar het VriendenopdeFiets adres, zodat ik morgenochtend mooi op tijd bij de fietsbus kan zijn.
Maar eerst natuurlijk inpakken thuis,..dit is bij mij een langdurig proces,..nadenken, wat moet, kan mee, keuzes rond gewicht, volume, met factoren als het voorziene weer als grote variabele. Verder natuurlijk de leerpunten van vorige vakanties,..en dan beslissen welke tassen moet het inpassen,..en dan op het laatst, vaak gedwongen door plaatsgebrek toch weer zaken thuislaten….Enfin,..uiteindelijk eea. zover gerationaliseerd dat het in twee zgn. kleine voortassen past, die ik dan achterop hang, met daarbij een rol op de bagagedrager,..met ook een rugzak.
Dat laatste besloten om dat ik daarin met een Camelbag, ook makkelijk water mee kan nemen en zelfs kan drinken tijdens het fietsen, via slangetje,..toch wel high-tech, vond ik. En het werkt,..
Uiteindelijk kwam ik met de tassen en rugzak op totaal 20 kg,..incl. water, ,brandstof (spiritus) en iPad, battery-packs, snoertjes etc., en natuurlijk de basics, als tent, slaap en kookspullen, muesli, melkpoeder en nog veel meer,..Zie de foto voor de fiets uitrusting.
Jetske zou met me mee naar het station, maar op moment van gepland vertrek thuis,..een werkelijk tropische regenbui,..zolang dat op enig moment we toch door de regen naar het station moesten,..in 2 min., direct flink nat,..maar hadden geen keus,..moest die trein hebben omdat je maar tot 1600 uur in de trein mag, met je fiets. Ook gered,..
In Utrecht, na kopje thee,..en wat bier en kleine maaltijd bij stadsbrouwerij Maximus, gearriveerd bij VodF adres,..vriendelijke dame,..deed ook altijd nog een biertje met de gastfietser,..OK,.<hik> Gezellig even gekletst.
Morgenochtend dus de bus,..eerst nog wat bagage reshuffelen, wat moet er mee IN de bus,..en wat kan ONDER de bus in het bagageluik.
Gaat allemaal lukken,..
Paar foto’s bijgevoegd,..van vandaag, plus routekaartje,..
En,…
IEDEREEN bedankt voor de goede wensen, steun en mental support 🙏
Foto’s
4 Reacties
-
Heleen B:30 mei 2024Fijne trip Eric.
-
Eric Visser:4 juni 2024Dank je wel!
-
Jan Blum:31 mei 2024Gaan met die banaan. Enjoy
-
Eric Visser:1 juni 2024Bananen inderdaad gekocht voor morgen!!
