6e dag Heinsen, Teutoburgerwoud

1 juli 2020 - Heinsen, Duitsland

Dit is 1 Juli, de dag van Bob’s geplande overlijden.

Besluit, om niet te gaan fietsen, maar een wandelingetje te maken, met gedachten bij Bob. Er is een zgn. Historische Wanderung, route ergens gevonden en vermoedelijk gebaliseerd,... Dus weg uit de camper, motregen, naar het vertrekpunt,..Na een kwartier had ik het vertrekpunt nog niet gevonden, maar ook geen bereik voor een cross-check op de telefoon. Rustig blijven,..loop even terug naar camping, en kijk nog eens goed,..ahhhh, een weg te vroeg linksaf,..en voorbij de zgn. Backofen, veerhuis, annex restaurant,..daarna links, en idd. daar begon de wandeling. Motregen inmiddels regen. Wandeling direct flink heuvelop,..zo’n weggetje waar je heel even tegen op kan fietsen en dan snel afstapt, met verzuurde benen,..Lopen ging wel. Na een half uur een soort donjon, bleek een oude kalkoven,..kopje koffie op het bankje,..11:05 uur. Zit daar in de regen,..opeens out-of-the-blue, begint er een merel heel hard te zingen,..wel een paar minuten. Toen stopte het en vloog merel weg. Ik wist dus niet op welk tijdstip Bob zou overlijden, maar de merel komt op zijn kist, zijn favoriete vogel, dat van de kist had hij mij de laatste dag verteld. Ik kon dus niet anders concluderen dat dit van Bob zijn laatste groet was aan mij. Later bleek dat hij dus 1130 uur formeel is overleden. Enfin, misschien toeval, misschien niet. Doorgelopen, stuk afgesneden, route klopte niet, twee uur lekker gelopen.

Bij terugkomst op de camping, naar goed gebruik, zoals op alle wandelingetjes met Bob, de laatste jaren, een forse uitsmijter, met een lekker biertje. Smaakte heerlijk,..jammer dat Bob er niet meer bij was. Ik zit zit even uit te buiken, komt er een merel bij de camper zitten, tjirpt wat, springt wat rond de voorband, kijkt me aan,..blijft zitten,..heb er drie foto’s van genomen. Nu is hij echt weg, Bob en de merel,..🙏