Dag 6 - Wallendorf naar Sankt Vith (B)

2 oktober 2021 - Sankt Vith, België

Beetje uitgeslapen en na een goed ontbijt en gesprek met de eigenaar, Vincent, 09:30 op de fiets.

Het was zwaar mistig, nat en af en toe motregen,..dat was het weer tot een uur of 13:00,..                  Dat, met ook de vele hoogte meters, maakte dit een zware dag.

Op een gegeven moment, met nog, ik schatte 24km,..zag ik een bordje 16km,…dus dacht volg de borden,..was versleten,..kon geen helling meer zien. Na een paar km zag ik dat de kortere route, ook voor aoto’s bijna onmogelijk,…dat ging ik niet redden, ook niet in de lichtste versnelling,..Dus terug naar het punt van de verkeerde beslissing, wel naar beneden, even,..

Dus de oorspronkelijke route gevolgd. Rotzooi in de hekken, deed me denken dat ook hier het water dus hoog had gestaan,..Een bocht verder, was duidelijk hoe hoog, bruggetje volledig weggeslagen,..😡

Een meter of 50 op-stroomwaarts, leek een soort doorwaadplaats gecreeerd, zag ik. Dichterbij, zag ik dat dit was afgezet met schrikdraad, doorwaadplaats voor koeien, dus,.. Ik hoefde niet binnen het schrikdraad natuurlijk, een meter er naast, zag ‘t er ook nog ondiep uit,..dacht, gewoon snel doorlopen, fiets aan de hand,..zou moeten gaan, zonder natte voeten...

Terug, sowieso niet prettig, maar de hellingen die ik had gezien,..echt GEEN optie. Dus even goed kijken en daar ging ik,..eerste 5-6m prima,..maar al snel bleek het toch dieper te worden,..misschien zou het snel gaan,..ai,..daar voelde ik het water de schoen, rechts en daarna links inlopen,..Doorlopen, en op de fiets, alsof er niets was gebeurd,..Grrrr

Uiteindelijk via een stuk Vennbahn, oude spoorlijn geasfalteerd St. Vith bereikt.

Besloten om wat bagage af te laden en toch eerst wat boodschappen te doen, mn. keukenrollen, om de schoenen zo snel mogelijk te drogen,..Moet lukken,

Prima kamer, vriendelijke mensen,..goede 4G,..

Morgen luxe ontbijt, wandelingetje, in de middag Parijs Roubaix kijken.

Net weer een noodrantsoen gegeten,..wijntje, prima. Morgen uit eten en dus een rustdag,..

Vandaag 85 km en 1000 hm,. ongeveer

1. Peter:
    2 oktober 2021
    Afzien vandaag Eric, begrijp ik.. Goed dat je morgen een rustdag hebt. Hoop dat het weer wat opknapt
  2. Eric Visser:
    2 oktober 2021
    Ja, in de middag was het weer wel opgeknapt, maar was te moe (geworden).
    Maandag verder,..!!
  3. Suze Beerten:
    3 oktober 2021
    Heerlijke verhalen... Inclusief t afzien soms. Dat maakt t ook leuk,toch? (achteraf dan...) Best lange dagtrips.
    Nu eerst rustdag. Lekker lummelen.
  4. Frits:
    3 oktober 2021
    En dan nu voor de TV kijken naar iets dat nog veeeeel erger is op de fiiets: Parijs Roubaix in de blubber.
  5. Eric Visser:
    3 oktober 2021
    Ha Frits, dat ga ik ook zeker doen, vanmiddag.
    Hier nog veel regen,.en wind, dus ik lijd ietwat mee, al is het maar mentaal, met de Parijs Roubaix renners.
  6. Frits:
    3 oktober 2021
    Laat het lijden maar over aan de profs, die krijgen er voor betaald.