Dag 1 - Reis naar Praag

1 augustus 2021 - Praag, Tsjechië

Treinreis-perikelen & ervaringen.

Om 10.20 uur de trein uit Deventer, richting Berlijn Hbf, dan Praag, dacht ik,…😁De trein stopte en ging niet verder op een voorstation in Berlijn. Dus toch er uit, bagage op de fiets en eens kijken met welk treintje ik naar de HauptBahnhof zou kunnen, gelukkig nog wel tijd voor dit rimpeltje in de strakke planning.
Toen ik in de regionale trein stapte, aangegeven op de borden, maar ietwat cryptisch, dacht ik in de trein, ik vraag het toch nog even of dit etc.,..aan een ook fietser,..

Nee, deze ging juist de andere kant op zei hij,..Sh@t,..ik er weer uit. Toch nog eens goed kijken op de electronisch borden,..Het stond er toch echt, volgende halte Berlin Hbf.,..Ik vraag het nog een keer aan een wachtende dane,..Ja hoor dat is idd. deze trein,..

Ik er weer in,..ander rijtuig, en idd. binnen 5 min. stond ik op de Hbf.

Middels twee liften stond ik ook al snel op het juiste perron,..trein 50min vertraging,…Wachten dus,..

Met alle bagage nog op de fiets leek het mij een goed idee om 10 min van te voren bij de goede perronlocatie te gaan staan, met bagage netjes van de fiets, ready for boarding,..Na 5 min wordt er omgeroepen dat de vertraagde trein op een ander perron zal aankomen en vertrekken. Potverdorie,..ik weer alle bagage vastmaken op de fiets, wat niet echt snel en handig kan,..en ik als laatste van het perron, achter de meute aan, op de roltrap, richting naastliggende perron. De trein was inmiddels al gearriveerd. Bovengekomen, stukje lopen op aeg naar de roltrap naar beneden,..Die was buiten werking en iedereen liep kreunend en steunend met bagage, koffers, rolkoffers etc. de trap af.

Met een volgeladen fiets is dat geen goed idee,..dus ik twijfelde bovenaan, keek nog wanhopig om, of ik misschien toch een lift over het hoofd had gezien,..maar nee.

Mijn vertwijfelde blik moet zijn opgevallen want iemand die de trap opkwam, vroeg of hij even kon helpen om samen de fiets de trap af te dragen,..Pfff, hulp is er als je het het meest nodig hebt.

Beneden duurde het uitstappen toch wat langer en kon ik toch nog redelijk snel fiets en bagage de trein binnen krijgen. Wat een gedoe,..!!!

Hotel is tegenover station, prima,..

Na een snelle douche, dus nu BIER

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jetske:
    1 augustus 2021
    Wát een dag! Biertje zeer verdiend lijkt me. Ik duim voor een copieus ontbijt.
    X jetske