Dag 2 - Eerste dag Praag

1 augustus 2021 - Praag, Tsjechië

Wakker worden van de regen tegen het raam, dus eerst maar even op bed gekeken naar de Olympische Spelen.

Weing gegeten gisteren dus 0730 uur, stond ik in de ontbijtzaal. Prima ontbijt. Regen afgewacht, maar 10:00 dacht ik, genoeg, dus naar buiten in mijn fiets-regenjack. De regen was zware motregen, dus na 20 min. was dan ook alles doornat gelekt. Kop koffie gedronken, maar regen bleef,..met een rondje terug naar hotel,..Kleren te drogen.
Om 1330 uur, bijna droog, dus rondje fietsen door Praag. Praag is een prachtige stad, ook op een sombere dag,..Fietsen is een uitdaging, met overwegend kinderkopjes en tramrails,..😡

Uiteindelijk de rivier over en begon het wat op te lopen, steil en steiler,..afstappen voor het laatste stukje naar een kasteel met uitzicht over Praag, zie foto.

Rondje terug, door het centrum,..

Restaurant uitgezocht voor vanavond,..Tsjechië’s restaurant Lokal heet het, benieuwd.

Morgen probeer ik een stadsfietsroute met gids, even nog regelen dat ik met eigen fiets wil.

1. Peter:
    1 augustus 2021
    Kan me herinneren dat mijn eerste menukaart in het Tsjechisch complete acadabra was. Dat zal in Praag wel meevallen denk ik. Gelukkig hebben we nu google translate in plaats van gebarentaal. Eet smakelijk vanavond. Wij behelpen ons hier in Frankrijk met canard confit..
  2. Frits:
    Is Praag niet leuker te bezichtigen met de tram?
  3. Frits:
    2 augustus 2021
    Ik wens je blauwe luchten met veel zon.