Dag 15 - Rüsselheim Skt Goar (Loreley) - Edited

14 augustus 2021 - Sankt Goar, Duitsland

Na een prima maaltijd gisteren, Hotel met in hetzelfde gebouw een brouwerij en restaurant, met terras,..Heerlijk gezeten, na vermoeiende dag!

vanochtend uitgeslapen, ontbijt en pas 0915 uur op de fiets,..Het was direct zonnig en warm,..Geen bakkertje gezien,..😡

Rüsselheim is de plaats waar Opel zijn grootste fabrieken heeft en vermoedelijk origine van dat merk. Gigantische hallen, sommigen gedateerd maar duidelijk nog in gebruik.

Na een km of 12 kwam ik bij de camping waar ik gisteren heen wilde,..Was nog een best einde.

Mooie route langs de Main en door Mainz. Wordt veel gebouwd langs de rivier, maar ook in voormalig haven en industriegebieden komen prachtige wijken, appartementen, met uitzicht en ruimte 💶💶.

De paden langs de riviet waren van wisselde kwaliteit, soepel asfalt tot paden waar ik ook de MTB-ers in het voorbijgaan hoorde vloeken,..

Ik fiets dus aan de linkerzijde, naar het Noorden gaande en rechts aan de overkant, prachtige berghellingen, veel druiven in de nu toch al hete zon,..

Ik had al wel een appelsapje gescoord,..maar toen ik een eetgelegenheid zag, dacht ik YES,..Na de appelsap en 25 min wachten op m’n Flammkuche , 3 keer beloofd,.het kwam er zo aan, onverrichterzake het terras verlaten,..wel betaald voor de appelsap 😡

Ik had nog een banaan en een Nuts,..maar het was best lastig op het einde. Nu op een mooie camping, aan de inmiddels Rijn,..An der Loreley,..camping naam. Spporlijn achter en aan de overkant, weg boven me en dubbele dusbakken met een laagfrequent geklop en gezoem, tegen de stroom in.

Prima gegeten,..de hele camping wilde natuurlijk ook DAAR eten en had geserveerd,..maar ik kon gelukkig van 17-1800 uur best eten, paar biertjes,..💪🍺🙏

Morgen 71km naar Remagen,..Wel vroeger weg!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl