Dag 14 Wörthe am Main - Rüsselheim

13 augustus 2021 - Raunheim, Duitsland

Vanochtend vroeg op, 06.15 uur.,,Aankleden en eerst de tent even droogmaken, dauw en condens,..zoals gebruikelijk. Verder met de rest van de ochtendriguelen, inpakken etc.,…druppeltjes,..een onvervalste korte, hevige regenbui,..mmmm,…even gewacht,..en een tweede keer toch in Zen-modus de tent nu (weer) echt afgesponsd,..Verder met inpakken,..bijna alles op de fiets, tent en stoeltje het laatst,..Weer een bui 😡😡,..Op stoeltje binnen gezeten,..en na de bui de tent maar nat ingepakt 🙏

Na 500 m al een bakkertje, dus dat begon goed,..

De eerste km’s en ook wat bleek de eerste 40km, mooi langs de Main rivier,..mooi vlak,..Heerlijk,..Nog even een drankje gescoord,..en doorfietsen,..Om een uur of 12 had ik er al 60km opzitten van de geplande 91km,..Dus een uur of twee op de camping was een alleszins haalbaar scenario. Bij km 68 nog een rivierpleisterplaats,..met nog een uurtje 5kwartier te gaan,  nog twee appelsapflesjes gekocht.

Toen kwam Offenbach,..prachtig,..daarna kwam Frankfurt am Main,..werkelijk imposant,..soort London, mer gelijkwaardige skyline, prachtige bruggen over de Main, mooie parken en fietspaden aan de overkant, geweldig weer,..Heerlijk.

Na mijn appelspa aankoop was de app waar ik de route mee track, van slag afgeraakt, maar goed, dat laatste uurtje ook niet meer opgestart.

Echter, dat uurtje werd 1,5 uur,..en ik kwam niet echt in de buurt van van geplande eindpunt,..en ik had er naar mijn gevoel echt wel 95 opzetten inmiddels. In een dicht bos, maar eens even op Google maps gekeken,..WTF,..Nog 27km, naar de camping,..😡😡😡Dat had ik duidelijk anders gepland,..ook de enkele slok appelsap die ik nog overhad, maar even meegewacht,… Door fietsende door het bos,..heeeele lange grint bospaden,..met aan het eind een tunneltje, onder de grote weg door,..

En idd. daar was het tunneltje,..AFGESLOTEN, groot hek 😡😡😡 Doorfietsen dus, hopen op een volgende afslag, die echter niet kwam,..elke bocht hoopte ik op een kruising of bord,..niets,..inmiddels was ik dat bos bijna rondgefietst,..en dat was een best stuk. Ook redelijk aan het eind van mijn Latijn,..Uitieindelijk een bloemkoolwijkje ingeschoten, en na wat gedraai en gekeer, nog niet echt duidelijk waar ik was,,..Ja,...Een REWE supermarkt,..Redding🙏  Met een als een reptiel vernauwd bewustzijn ik de winkel in, op zoek naar de Kuhlschrank,..een dure fles sap gekocht van 900ml,..en twee maal 500ml vruchtenyoghurt,

Buiten, rug tegen supermarkt zittende eerst de yoghurt wegzitten te lepelen,..te moe om iets anders weg te kauwen en een paar flinke slokken vruchtensap,..rest in bidon en Stanley thermosfles,..Door ervaring wijsgeworden. Ik dacht dat ik in Kelsterbach was,..had daar gisteren op internet al even gekeken voor een hoteloptie, maar degene in mijn boekje waren gesloten,..Maar goed,..ik was daar helemaal nog niet,..ik zat daar een km of 10 vandaan,..dus eerst maar een route gezocht, op weg naar mijn route. Wel weer langs de rivier,..dus prima,..maar best moe,..maar de yoghurt hielp voor een iets bredere, nu menselijke blik op mijn omgeving. Mijn route richting Kelsterbach, over een breed fietspad, kruiste ook een soort dubbel zo groot Prins Clausplein, zoals bij Den Haag,..en daar liep mijn fietspad dus precies doorheen,..dwz. ik moest over en onder al die wegen door,..en niet één keer,..Mijn gedachte was even bij de stagiair Weg en Waterbouw die dit bedacht had,..Hij is OF ontzettend gezakt, een 4 gekregen van een fietsende examinator, OF hij is met flying colours geslaagd omdat dit een eerst onmogelijke opdracht leek te zijn en uiteindelijk goedgekeurd door niet fietsende examinatoren.

Uiteindelijk ik dus in Kelsterbach, maar het plaatsje leek niet echt leuk en hotelvriendelijk,..doorfietsen dus maar. Wel inmiddels echt moe,..

Toen ik bij de brug kwam waar ik eigenlijk overheen moest,..zag ik hoog boven me de auto rijden en geen duidelijke oprit,  bordje,..Net nog even gekeken op de kaart,..het moest echt daar,..maar ws met bewustzijnsvernauwing toch eea. gemist. Volgende plaatsje ingeschoten,..zag een hotel,..Maar dat was al een steile trap naar de receptie,..Dat ging ik niet redeen, zeker niet met de bagage,..even gegoogled,..Ja, een andere optie,..500 m,…Prima hotel,..MK lijn van hotels,..op Schiphol ook wel eens gedaan,..Luxe kamer,..Gewoon gedaan. In het zelfde gebouw als het hotel,..zit de lokale brouwerij,..Daar zit ik nu te eten,  en bij te komen,..Ik heb maar 117km gelogged,..te weinig, maar laat het maar zo.

Morgen een beetje kalm aan na een goede nacht.

Het gaat wel weer,…👍👍💪💪🙏🙏

1. Peter:
    13 augustus 2021
    Dat zat tegen vandaag. Blij dat je wat gevonden hebt en even kunt herstellen. Morgen maar even kalm aan.
  2. Eric Visser:
    Yep,..komt goed!!!
  3. Frits:
    13 augustus 2021
    Spannend Eric. Het moet niet spannender worden. Eindelijk snap ik de betekenis van de handjes..🙏🏻🙏🏻 Je zit dan in een zen-modus.
  4. Eric Visser:
    13 augustus 2021
    Precies,..Blij dat ik dat niet verder hoef uit te leggen 😃🙏