Dag 17 - Remagen - Sturzelberg

17 augustus 2021

Dit schrijvende nu, meer dan een dag later, zijn er al veel details weg,..😁

Anyway,..Weg uit Remagen, redelijk op tijd,..gepland volgens boekje 71km,..Lekker dagje,..Op tijd op camping want kans op regen. Het waaide wel heel hard, dus dat was werken!!

Uiteindelijk ook bakker, en supermarktketen, yoghurt en koud sap gekocht,..👍🙏

Köln op de route,..grote stad en dus ook met grote stad projecten vwb. infrastructuur,…Dus omfietsen en meer van het centrum gezien dan gepland 🙏

Mooie stad,..lijkt het,..Doorfietsen richting camping,..In de buurt van de 70km nog eens even Googlen voor de specifieke ligging en richting. WHAT!!! Gesloten op Maandag,..En ja, het was Ma.,…

Ik verwonderde me over het onderliggende businessmodel,..maar had niet veel meer keus dan daarheen te fietsen en hopelijk Google op een ‘alternatieve fact’ te betrappen. Inmiddels was het al 76 km toen de camping, opdoemde,,..Receptie achter rolluiken,..verder weinig activiteit op de camping.

Inmiddels was het ertegen grijs geworden en begon het heel snel, heel ertegen te regenen,..Maar ja, op zo’n winterdijk, waar de route zich overheen slingerde, niets te schuilen,..en het werd een fikse, bijna tropische bui. Ik had nog wel mijn regenjas aangedaan,..maar met zo’n downpour is in een paar minuten alles echt door en door nat 😡.

Denk na een minuut of 10-15 trappen, bij een bocht, bij een veerpont, een luxe restaurant, met overdekte trap. Mijn tijdelijke schuilplaats 😁👍💪. Dure auto’s stopten voor de trap, dames met paraplu’s wurmden zich langs de natte Eric met zijn bidon, om eens lekker te gaan lunchen, met vriend of vriendin.

Na 20 min., stopte het harde regenen,..in de zware motregen weer doorgefietst, natter dan nat kan niet. Inmiddels met natte handen in het boekje grkeken,..bij Sturnfelder was ook een camping,..Herkaderen en door,..

De wind maakte dat ik weliswaar harder moest trappen, maar kleren werden ook snel droog. Het waterige zonnetje af en toe hielp,

Twee km voor de ETA, begon het het uit het niets plotsklaps weer te plenzen,..schuilen ho maar,..Doorfietsen dus,..Plaatsje bereikt, bordje naar camping, maar het was 1415 uur,..Receptie pas (weer) open om 1500 uur. Gelukkig was er een klein afdakje voor het ook kleine terras, twee tafeltjes van 4. Er stond een man met man een buitenformaat Labrador doe zijn natte vacht wel even bij mij wilde uitschudden,..Erger kon niet,..Man soak gelukkig wat Engels,..Ja er was wel plaats,..en idd. het zag er droevig uit,..De receptie en camping hadden 3w terug, met de hoge waterstand ook onderwater gestaan,..Pfff,..Wat een ellende.
Toen de receptie dame kwam, wees ze me een plek aan, waarvan ik dacht,..Kan, maar niet enthousiast,..Maar na 95km en nat en koud, dacht ik,..Kijk wel, moet raar gaan, wil ik dit afwijzen.

Vanuit de receptie was er idd. wel een vaag groen waasje gezien geweest, maar op locatie, bleek dit overwegend modder,.. Gevrasgd op een andere plaats,..Heel strict, andere zijde,..was wel (ietsje 😡🙏) groener maar ook niet lekker vlak,..Toch maar in de motregen tent opgezet,..5 haringen, tent staat dan redelijk,..Douchen in een soort van containers,..Beste douche ooit,..een bijna plafond grote stortdouche,…Warm,..pfff,..kwam weer helemaal bij de mensen.

Toen op het terrasje, de hond aaien,…biertje,..maar het was gewoon koud,..en ik had, vreesde ik, ook m’n afritspijpen van mijn afritsbroek ergens laten liggen, dus zat heel zomers, AA een koud biertje te blauwbekken, in de harde wind. Ik had mijn natte kleren over de fiets gehangen hopende op een zonnestraaltje en een zuchtje droge wind. Bij mijn tweede slok bier moest ik de hond verlaten en hollen naar tent en fiets, het begon te stormen en te hozen,..eerst de half droge was de binnenrent ingeflikkerd, daarna de tent stormvast gezet,

Terug naar terras,..Kwamen nog wat fietsende jeugdige Duitsers die hun reisje langs de Rijn ook anders hadden voorgesteld en hun tenten in de wind, precies aan d’r oever gingen opzetten. Ook gearriveerd een ander stel, naar wat later bleek werden mijn buren,..en toen ik voor de tweede keer mijn was ging redden, bleken dat NL’s. Biertje meegedronken op terras en samen wezen eten in Restaurant Vatertje Rhein,..Prima,..Gezellige avond. Woonden in Rozendaal, op de terugweg uit Zweden,..Elke andere zin, keam naar voren dat ze een huis hadden in Spanje,…Ach ja,

Weer in de motregen terug naar tent,..moest mijn slaapplaats in donker nog even regelen,..Gelukt en heerlijk geslapen

1. Peter:
    17 augustus 2021
    Pfff, wel even afzien zo in de vakantie
  2. Frits:
    18 augustus 2021
    Je moet wel heel erg zen zijn om op zo’n tocht je goeie humeur te bewaren. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻