Dag 18 - Stürzelberg - Haldern

18 augustus 2021 - Haffen, Duitsland

Als een blok geslapen, een continue verkeerslawaai, samen met laagfrequent gedreun van voorbijgaande Rijnaken en grote containerschepen, al dan niet dubbel, zorgde voor een prima nacht. Zelfs uitgeslapen, was een donkere ochtend, beetje miezer,..Uiteindelijk er tovh uit,..de half droge, maar ook half natte kleding weer aangetrokken, plus een dun shirt met lange mouwen en uiteindelijk om 845 uur op de fiets. Na de dag van gisteren had ik de beenstukken aangedaan,..het zou toch ergens weer gaan regenen,..Duur en intensiteit onduidelijk. Ook mijn nieuwe beschermende slobschoen / covers over mijn schoenen aangetrokken,..op alles voorbereid,..Na 10 m fietsen, bleek dat de bevestigingsriempjes zo lang waren dat ze makkelijk rechts bekneld zouden kunnen raken tussen riem en tandwiel,..Dus na 10m fietsen weer gestopt en uitgedaan. Voor je dan uiteindelijk weg bent,..😡🙏

Het waaide zeer stevig, maar het was droog, na een uur weer een bakker 🙏,..

Deze dag was door veel plaatsen, Krefeld, Duisburg, etc.,..en dus ook door veel industriegebieden, distributiecentra, containeropslag, veel vrachtwagens, emplacementen,..en daar tussen slecht (onderhouden) fietspaden,..maar tot een km of 70 dacht ik, sofar so good,..het was nog droog,..had weer een yoghurtje gescoord midday, plus koud vruchtensap, dus de worst-case van 98 km ging ik halen,..🙏

Op hetzelfde moment dat ik dat dacht, begon het te regenen, niet zo hard als gisteren, maar wel zware motregen, met grote druppels, plus harde wind,..Ben je dus ook heel snel, heel nat van. En dat stopte niet,..

Ik doe de na igatie adh. van een track,..volg het lijntje, terwijl ik om me heen kijk,..soms moet je even in en utzoomen,..soms even een ander scherm, voor een boodschap oid.,..maar als het regent loop je al snel tegen beperkingen aan,..Zelfs met een regenhoesje, is de functionaliteit beperkt, sterker nog, soms is de enkele druppel op je scherm in staat om de meest rare selecties te creeëren,..

Maar thuis, bij een buutje stopte ik dan even ergens maakte met een droge zakdoek scherm schoon en kon ik weer verder met de iPhone,..Dit werd echter meer en meer cumbersome,..

Enfin,..toen ik na een paar uur regen, dacht, tijd voor Plan B,..op naar Rees,..daar waren hotels, daar ging ik heen. De route daarheen uitzetten, ging nog net, met natte vingers, op een nat scherm,..verder nog meer gedoe, wat ik jullie zal besparen. Rees stond ook fijn op de borden en mijn route leek sf te gaan op een veerpont,..en tot de laatste 400m,..prachtig aangegeven. Aldaar,….geen verpont te zien,..inmiddels nat en koud, was het weer ook zo slecht dat de overkant van de Rijn in mist en regen was ontrokken, dus ‘Bootje komt zo’,..als analogie met Busje,..was niet aan de orde. Als ik voorzichtig op de telefoonkaart keek, was er verder op een brug,..km of 6, naar weer Rees,..EN ook op de borden,..!! Inmiddels had ik er al meer dan 95 km opzitten,..Regende nog steeds,… maar over de winterdijk, veel leuke zwaluwen, heel laag,..leken me voort te duwen,..💪🙏. Toen ik onder de brug doorreed, waar ik eigenlijk overheen zou moeten, realiseerde ik me, dacht ik, dat ik de afslag naar de oprit had gemist,..😡😡 Terug maar weer,..maar geen afslag te vinden. Toen zag ik in mijn spiegeltjr een snelle fietser aankomen,..ik probeerde hem te stoppen,..maar hij moest hebben gedacht dat ik kwaad was op zijn inhaalmanouvre. Toen in een woonwijk een persoon gevraagd,..die me uitlegde,..ik moest veel verder doorrijden,..dan rechts,..heeeeel dtuk terug,..goed opletten en dan heeeeel schwierig naar boven,..Duitser was van bovengemiddeld formaat, dat wel. Uiteindelijk opritje gevonden, was een klein wandelpad, steil omhoog en dan was er een wandelfietspad van 1,20m max, naast de 4-baans weg, met aotos,..het regende, het waaide,..maar ging net goed,..Nee, er waren geen wandelaars vandaag. Was snel in de stad, Rees,..maar mijn telefoon, met natte zakdoek, was op het scherm inmiddels zo goed als onbruikbaar. Met veel geveeg en geswipe uiteindelijk het hotel gevonden waar ik heen wilde,..zag dat dat nog een km of 6 verder weg was,..Dus eerst maar even bellen,..met koude, natte vingers, telefoonnummer gevonden,..Ik kwn u niet verstaan,..Water in het microfoontje,…😡😡😡

Enfin,..dan rij ik er wel heen,..Maar wat was de richting,..Doe ik de borden,..Allemaal plaatsjes,..behalve die ik moest hebben. Bij het tweede rondje in het stadje zie ik ook een hotel, soort van kuxe, aan de Rijn met uitzicht. Parkeer mijn fiets,..Druipnat op de trap,..wil naar binnendtappen,..O ja, mondkapkje,..Pak mijn inmiddels drijfnatte mondkapje uit mijn linker broekzak en terwijl ik het mondkaple opzet, zie ik een bordje Hotel Belegt,..Vol,…Mondkapje weer af,… Ik vraag de weg aan een nat, jong stel,..en ze wijzen me op een paal met bordjes, waar nu toevallig dat plaatsje wel opstaat,..6,5 km,..Geen probleem,..Over de dijk,..Tegen de wind en regen, maar natter kon niet,..Zit nog wat tussen,..laat ik weg,..Uiteindelijk in dat plaatsje, groot Hotel Restaurant,..in de rij met mondkapjes om te mogen eten,..Ik had fiets voor de ingang gezet, niet gedacht dat het zo lang zou duren,..Uiteindelijk, na een wat denigrerende blik, vraagt de ober, of ik een tafeltje geserveerd heb,..Sta daar met mijn helm in mijn hand, alleen maar drijfnat uit te lekken, plajes naast mijn schoenen,..Nein, Ich wollte gerne ein einzelzimmer,..Daar ging hij niet over, hij riep zijn baas, voor dit duidelijke probleemgeval,..Deze norse Duitser nam mij mee naar de receptie,…Keek heel lang naar zijn twee schermen,…Please, please,..mompelde ik,..Uiteindelijk begon hij te bellen,..Uiteindelijk zei hij,..ik heb geen plaats,..Kommt mit,..Wij weer naar buiten,..Bij dat gele huis, 200m rechts,..Daar is een pension,..Ik daar heen,..En,..GEWELDIG,..Een pension die ook Bett & Bike doet,..Een duurdere versie van Vrienden op de Fiets,..Maar echt geweldig,..De meest luxe kamer van deze reis, met ontbijt,..62€

Na heerlijke douche,…Gaan eten bij diezelfde kerel die mij door erwees,..Hij moest even kijken toen hij mij niet verzopen, weer voor zich zag,..maar toen ik hem uitvoerig bedankte, voor de moeite en doorverwijzing,..gaven we een elkaar ‘een box’,…Denk dat het ook een fietser was.

Vandaag 132km 👍

Heerlijk gegeten,..Morgen nog 71km en dan weer thuis 🙏

1. Frits:
    Pffftttttt
  2. Jetske:
    18 augustus 2021
    Jeeetje, wat zal het heerlijk zijn om weer eens rustig thuis op de bank te zitten....
    Je wordt nog een schrijver op je oude dag, vooral dat ‘voorgeduwd worden door zwaluwen’ vind ik erg poëtisch.
    Xx
  3. Frits:
    18 augustus 2021
    Niet wat je noemt reclame voor een fietsvakantie in Duitsland, meer een survivaltocht. Alleen de dril-sergeant ontbreekt nog. Of zie ik dat verkeerd?
  4. Eric Visser:
    Drillsergeant = Zenmeester