Dag 5 - Kedange sur Canner naar Wallendorf

1 oktober 2021 - Reisdorf, Luxemburg

Vanochtend Frans ontbijte en 9:20 op de fiets. Het was fris, maar zon al snel erbij en windje mee.

Had gekeken op de diverse applicaties, die ik gebruik,..dat naar Wallendorf een redelijk relaxed ritje zou zijn, ongeveer 84km, en weinig hoogte meters.

De eerste 50 km was precies dat,..lange fietspaden, langs de Moezel,..heel vlak,..heerlijk dus, na toch twee redelijk zware dagen,..

Zelfs twee keer koffie gedronken, beetje in de zon, filosoferen op een bankje, blauwe lucht, ganzen, wijnstokken op hellingen,..was heerlijk!!

Zelfs nog een bakkertje in een plastsje waar ik met J was geweest, toen er net een wijnproefmarktje was,..Grappig daar dan weer even te zijn.

Met mijn gekochte Pain-au-raisin los op de voor-rol, bleek het bankje in de zon te lang op zich wachten. Toen door het gestuiter op de betonnen fietspaden, ik dit lekkernij voor de tweede keer moest oprapen, dacht ik,..toch maar even vastmaken, dit broodje, en dat deed ik, rijdende,..

En terwijl ik dat deed, ook snel even opkeek, mistte ik op een haar een overstekende slang,..geen boa, maar wel formaat langere en dikkere paling, die net mijn voorwiel kronkelend kon ontwijken,…
Dat was ongeveer ook het einde van de easy kilometers,..

Daarna, toch wat onverwacht bleek er toch nog flink wat te klimmen.Inmiddels twee of drie keer de Moesel overstekende heb je geen idee of je nu in Duitsland of Luxemburg bent. De boodschappen op je telefoon helpen ook niet,..

Uiteindelijk, langs een flinke beek fietsende, zag ik op mijn telefoon met de track, dat ik daar heeeel lang naast zou fietsen,..en ik hoopte dan ook maar dat ook in Luxemburg water naar beneden zou blijven stromen,..en dat was het geval,..Heerlijke sfdaling dus,..op het einde nog dtukje omhoog.

Mijn geplande 84 km, bleek uiteindelijk 99 km,..maar hing prima.

Kamer in een run-down hotel, aan de buitenkant, restaurant al dicht, maar prima kamer en een echt goed restauran, aan de overkant van de rivier, in Luxemburg dus,..Heerlijk gegeten.

Raakte nog ietwat in gesprek met iemand tafeltje naast mij,..bleek de locale dronkaard,..Pfff, blij dat hij uiteindelijk eerder vertrok.

Morgen naar Sankt Vith,..weer 84 km,..😁, voor twee nachtjes geboekt, dagje rust, Zondag nl. veel regen verwacht. Vandaag dus 99 km en toch nog 500 hm in tweede gedeelte