Dag 4 - Boulastroff - Kedange sur Canner

1 oktober 2021 - Veckring, Frankrijk

Vanochtend na ontbijtje, Frans,..rond een uur of 9 weg. Bij het ontbijt vertelde de dame dat het 3 graden Celsius was,…koud dus,..Dus maar langzaam ontbeten en toch weer verkleed richting warmere kleding en mijn regenjas aangetrokken om wind wat weg te houden.

Die jas kon direct weer uit, na 10 min klimmen, direct vanuit de B&B,..Deze wisseling heb ik nog een paar maal herhaald,..koud, koele wind, maar wel zon,..lastig dus.

Nadat ik even koffie had gemaakt onderweg, bleek dat ik op dat stopje mijn bidon had achtergelaten,..Vervelend midden op de dag. Uiteindelijk een drie dorpjes verder, aan een vriendelijke Fransman om water gevraagd,..dwz. uit mijn inmiddels  gedroogde hersenpan, kwam iets als Avez vous un peu de aqua,..vond dat zelf wel duidelijk, maar toen hij langzaam knikte en zei vragend, - de l’eau,..? dacht ik,..oh ja,..Maar goed ik kreeg zonder verder geklets een fles water toegestopt van 1,5L. Fijne mensen die Fransen,..

Na 90km en 750 hm in een soort motel, met prima restaurant,

Lekker gegeten,..

Morgen richting Luxemburg,..nog confirmatie afwachten van B&B,

Weer paar foto’s geplaatst

1. Heleen Berendsen:
    1 oktober 2021
    Zijn de druiven al geplukt, Eric?
  2. Eric Visser:
    1 oktober 2021
    In de Elzas, gisteren en zeker eergisteren was men op sommige hellingen nog wel in de weer.
    Denk dat men het meeste er echter de weken daarvoor had geplukt.