2019-08-02 Hanze Route - De Vierde Dag

2 augustus 2019 - Zeven, Duitsland

De Vierde Dag

IMG_5936IMG_5935IMG_5934IMG_5939IMG_5951IMG_5950

IMG_5929IMG_5930IMG_5932IMG_5931

Vanochtend wat later vertrokken dan gepland, raakte verder in gesprek met de Friese 75-jarige,..
Toen op weg, reikhalzend uitkijkende naar een goede ‘Backerei’.
In tegenstelling tot gisteren, nu reeds een gevonden na 15km, direct gestopt en gaan zitten op terras, na te hebben besteld. Op terras zat al een andere fietser, waarmee ik in gesprek raakte; snel over in het Engels was geen probleem, hij was nl. leraar Art & English vertelde hij, in Dusseldorf, was op weg naar Zweden, z’n vrouw deed het eerste stuk met de trein.
Leuk gesprek, maar we moesten allebei door,..
Was een zonnige dag,..voor degenen die zich dit niet realiseren,..ik schat 10 - 15% van de route is gravel, steenslag, of slechte asfalt, beton bospaden, of gewoon stukjes (gelukkig,..) mul zand, dwz. dus de fiets voortduwen,..op de nek gaat dus niet.
Veel van hetzelfde, landschap dus,..zie fotos.
Wel meer geaccidenteerd,..
De stad Bremen dus door gefietst, twee fotos van de brug, richting de Altstadt
Veel fietspaden, rood gemarkeerd,..ook foto en binnenstad met kerk - foto
Op mijn telefoontje volg ik een rood lijntje,..gaat prima, maar ergens aan het einde van mijn dag heb ik per ongeluk een ander rood lijntje gevolgd,..was reeds aan het dinde van mijn Latijn,..maar ik kwam niet door de dorpjes die ik had gepland, die stond echter wel op de borden,..verwarrend dus. Enfin, maar op een gegeven moment was het duidelijk en moest ik voor een camping toch nog 10 km verder. Dit gebeurde me allemaal met een dreigend onweer achter me, die zich sneller leek te bewegen dan ik fietste. Toch nog een supermarkt gevonden, snel naar de camping, leeg trekkersveldje met een soort open hut, om te komen of droog te zitten. Tent opgezet, douchen en kon net voor de onweer en regenbui in m’n prive schuilplaats zitten. Prima dus.
Heb de verwarrende rode ‘tracks’ van de kaart verwijderd, dus morgen lekker dagje, 80 gepland