Dag 1 Berlijn - Kleinmagnow (Camping)

16 april 2023 - Berlijn, Duitsland

Soepeltjes weg uit Deventer, trein redelijk gevuld, weinig fietsen. Voor en naast me drie stellen, oud of jong geld, vrouwen blond, met goud en Rolex, best plat praten,..onduidelijk waar vandaan,..Ontzettend grappig, zo’n 5 uur dat aanhoren.

In Berlijn, fiets weer opgeladen, naar de lift,..daar stond al een flinke rij.Geen probleem om even te wachten,..maar lift kwam na 10min voor het eerst en daarna, toen ik aan de beurt was,..dus niet meer. Pas toen ik ook, teneinde raad, ook maar eens op de knop ging drukken, ging het rode lampje aan,..en ja hoor, de lift. Daar dus al met al 30 min. staan wachten.

Buiten, snel de route opgezocht, kwam nog langs denk stadhuis en langs de Brandeburger Tor,….

In Berlijn, was het zwaar bewolkt en het miezerde, motregen,..best nat van geworden. Na een uur werd het droog, niet koud en Noordenwind, zij-wind grotendeels.

Was weer even wennen,…in Berlijn, dwz. de buitengebieden, veel straten met kinderkopjes,..trottoirs wat soms voor fietsers is, soms niet. Verder was de GPX route van mij, welke ik volgde, de route NAAR Berlijn,..op het platteland maakt dat niet uit, maar in de stad ben je steeds aan de verkeerde kant van rotonde, kun je niet oversteken etc., blij dat ik de stad uit was.

Buiten Berlijn, fietspaden langs rivieren, kanalen, meren,..grotendeels verhard, maar niet geplaveid dus, met regen vandaag en ook gisteren blijkbaar,  nu een flinke modderzooi, met veel plassen.

Grote camping aan het water, twijfelde of ik op de fiets naar toiletgebouw zou gaan,..zo groot. Vanacht dus plassen, naast de tent 👍.

Redelijk wat campers, 1 NL,…kosten voor mij €17,50

Na aankomst en tent opgezet, direct eten gemaakt.                            Berliner pasta, met tonijn, langdurig gesmoord in pesto, op een getemperd spiritus brandertje, voor de juiste ‘bite’ 👍👍. Kon het uit het pannetje eten, met mijn spork.

Toen gedouched,..prima.

Nu 19:30 uur, wordt al fris,..nog even thee zetten.

Overigens onderweg wel gekeken naar hout,..maar denk dat er een paar droge dagen nodig zijn,…wat ik zag, zie paar fotos, erreg nat,..

Bij mijn tentje, een overdekte picknick tafel,..daar ook de was maar onder te drogen gehangen.

Paar fotos geplaatst.

Vandaag  29 km, 91 hm