Dag 9 Bad Rodenfelt - Brochterbeck

24 april 2023 - Brochterbeck, Duitsland

Vandaag was een lastige dag,..vanochtend vroeg nog even gekeken naar onverwachte opklaringen gedurende de fietsdag, maar niets van dat alles,..vanaf 11-1500 uur, plenzen, overal,..dus supersnel ingepakt, om te kijken of ik buien voor kon zijn, naar eerst haalbare camping,..die was volgens boekje 70 km,..maar direct Google maps,..meer in de buurt van de 50 km,..de camping lag ook nog aan de goede kant,..dus 46 km,..maar moest flink doorfietsen,..zou 2h15min zijn,..na een uur begon het al te motregenen,..shit dus. Je kunt wel in een bushokje gaan zitten, maar zit je hele dag in een bushokje, niet dus.

Doorfietsen, en onderweg bij eine Tankstelle nog een broodje gescoord.

Inmiddels was ik toch flink nat, maar ik kwam in de buurt,…Ik moest met nog 5km te gaan via een dorpje, volgens GMaps,..nog een klein stuke,..echter dit ging plots flink omhoog,..bocht na bocht, door zo’n villawijk,…enfin, met nog 4,5 km, op hoogste punt, heette ook nog Munsterblick,..zal best mooi geweest zijn, mist en regen,..weinig te zien,..dus andere kant naar beneden,..in de weilanden, de weg volgen,..moest een zijweggetje nemen,..eindig notabele bij een hek van woning,..potverdorie,..inmiddels was de motregen omgeslagen naar serieuze regen, recht naar beneden,..weggetje terug, en maar doorfietsen,…volgende woning,..geen uitweg, anders dan een steil bospad,..nog even afgestapt, maar ik kon daar lopend al amper tegenop, glad, steil,..dus helemaal terug,..weer lekker de eerdere afdaling beklimmen, naar het Munsterblickpoint,..nu helemaal niets meer te zien,..de villawijk door, vol in de remmen,..Ha, een wegwerker,..Camping,..bei der Tankstelle, im dorf, Links,..OK.

De tankstelle was wat verder weg,..zag nog steeds geen bord,..maar idd. dichterbij,..Camping,..Uiteraard weer een heuvel op, nog steeds in de stromende regen,..Eerste dorpje, achterkant van de helling,..geen camping,..wel gelukkig weer een wegwerker,..500m verder,..OK.

Rij daar de tussen de sta-caravans en huisjes door, zie een kop van een Duitser, onder z’n afdakje,..ik vraag naar de receptie,..voorbereid, op ‘gesloten’,..oid., het zal wel tegenzitten,..maar nee,..iets verder op,..idd. zou open moeten zijn, vlgs. de openingstijden,..nog steeds in de regen,..ah,..een klein deurbelletje,..en verdomd,..iemand komt eraan,..man, met duidelijk iets van compassie,..kom maar mee, ik laat je de plek zien, doen we de rest later,..daar is het sanitair 👍🙏👍🙏. Kosten €9,-

Dus in de regen, snel de tent opgezet,..en snel naar het douche hok,..geen muntjes,..was wel een knop in de douche,.. indrukken,..ging een fan aan,.. prima,..moeilijk te regelen te temperatuur,..maar uiteindelijk ingezeept, even scheren,..dan plots koud,..fan ook gestopt. potverdrie,..blijkbaar een tijdingestelde douche,..stond nergens,..ik snel naakt maar naar het andere douchehokje,..zelfde mechanisme,..toen uitgespoeld, afgespoeld, toen het weer warm was,..👍🙏,..pfff

Toen naar de tent en van 14-1600 uur in mijn slaapzak gelegen, beetje geslapen.

Nu zit ik bij een klein pizza-tentje, eerst maar een grote groene salade, voor de vitamientjes, om scheurbuik te voorkomen, dan ook nog een pizza Napoletana, met sardines, kapperjes en m’n tweede biertje. Geen schnitzel dus, maar dit is ook prima.

Hoop dat het droog gebleven is, heb de natte spullen buiten hangen 🙏

Morgen wel NW-wind,.maar 125 km naar huis, dus twee dagen, tenzij het errreeggoed gaat, dan trap ik door,..we’ll see.

Vandaag was geloof ik slechts 46km, met 235 hm.

1. Heleen:
    Afzien! 😱
  2. Eric Visser:
    24 april 2023
    Ja, dat is het wel een beetje, had een andere voorstelling,…maar ja het weer blijft onvoorspelbaar, helaas!!
  3. Heleen Berendsen:
    24 april 2023
    Zwaar man. Je bent er bijna. Ik hoop dat de pizza goed smaakte en dat het morgen mee zit!🙋‍♂️
  4. Eric Visser:
    24 april 2023
    Vandaag was een mindere dag,..maar morgen is zo maar weer een betere, of goede,..komt goed,..Salade, Pizza en twee donkere biertjes om aan te sterken,..👍. Nu nog even in laatste avondzonnetje ☀️👍
  5. Peter:
    24 april 2023
    Je bent er weer bijna. Dan weer benen in de lucht en even bijkomen. Sterkte de laatste dagen
  6. Eric Visser:
    Gaat goed komen!