Dag 7 Hameln - Pivietsheide

22 april 2023 - Pivitsheide, Duitsland

Vanochtend tot 7:30 geslapen en na de ontbijt en andere ochtend rituelen, bepakt en gezakt 09:30 op de fiets. Zonnetje scheen,..mentaal is het dan al een stuk prettiger, wel een harde Zuidelijke wind,..

Op de een of andere manier was dit niet mijn dag,..weet niet waarom,..maar was lastig om in m’n fietsflow te komen,..paar keer gestpt, koffietje, bij bakker, eigen koffie,..maar lukte niet.

De route, zaten een paar redelijke beklimmingetjes,..1daarvan staat net niet op Strava,..moest telefoon even resetten en vergat tracking app weer aan te zitten,..denk 250 hm missing,..

Uiteindelijk was het wel een mooie dag,..Luxe stadjes,..bijv. Bad Pyrmont,..nog niets in die buurt van de Oranjes,..luxe badplaats, winkels, mooi centrum,..Verder was het afzien,..ook de eerste dag waar het best echt zonnig was,..misschien moest ik me daar lichamelijk opnieuw op instellen,..meer drinken bijv.

Voor het eerst bidon bijgevuld op een begraafplaats,..geen probleem.

Onderweg nog wat boodschappen gedaan, ook eten voor morgen,..       Zo. meeste dicht in Dld.,..wennen en plannen.

Camping weer prima, paar andere tentjes, wel leuk contact met tweetal Duitsers, deden wandeltocht,..bijna thuis, maar wilden nog even zonder hun vrouw,..lekker buiten,..en contact met een vader die fietste met zijn 4-jarige dochter,..30 km gefietst,..stoere meid. Leuk om te zien,..spraken allemaal Engels,..was leuk,..gelachen.

De Duitsers hadden allemaal grote verhalen over campings rond Katwijk, Noordwijk en Zandvoort,..ik had geen idee,..Grappig.

Toen ik met eten begon,..regen,..verkassen naar stukje overdekt bij het (weer geweldige, nieuwe) sanitairgebouw. Met z’n allen daar potje klaargemaakt.

Vandaag 81 km, 580 hm (+ 250 👍)

Paar fotos geplaatst

1. Frits: