DAG 15 - Mirecourt naar Luneville

6 mei 2022 - Lunéville, Frankrijk

Het hotel gisteren was een goede afwisseling,..lekker gegeten,..redelijk geslapen,..op de een of andere manier stond er een elektrische radiator aan,..veel te warm,..niet te regelen of uit te doen 😡,..raam uiteindelijk wijd opengezet,..toen ging het wel.

Qua camping was het vandaag een route van +/- 55km,..uiteindelijk 58km,..Het landschap is veranderd naar meer landbouw,..maar ook gelukkig minder hoge heuvels,..Allemaal goed te fietsen,…

Uiteindelijk toch nog 426 hm,..

Het weer is eigenlijk prima,…veel zon, af en toe een wolkje,..maar vandaag was er gewoon ook veel wind,…Maar de kracht van tegenwind gaat kwadratisch met je snelheid,..Dus als je niet te hard fietst, valt het wel mee,..Gelukt!!

Boodschappen gedaan bij aankomst in Lunéville,..toen naar de camping,..was er een voor campers,..en mijn beeld van een veredelde camperplaats was niet positief,..maar met een stukje gras zou ik al geholpen zijn,..tenslotte.

Deze camping overtrof echter mijn verwachtingen,..prima plek,..veel ruimte,..Electra, water,..en wat leek een nieuw sanitair gebouw,..niets op aan te merken.

Na een tijdje kwam er nog een Ned. stel,..leuk mee gekletst.

Zij doen de route naar het Zuiden,..maar steeds een week of zo,..ivm. werk,..Zij huisarts in Elst, hij hoofd van het Regionale Huisartsenpost, of kantoor,..met daarin geloof 4000 huisartsen,..Arnhem, Oost-Gelderland,..Enfin,..Leuke lui,..Zijn nu hun trein terug aan het boeken, voor morgen.

Kreeg nog een tip voor het vinden van B&B,..middels een App, die ik eigenlijk niet ten volle gebruikte,..

Eens kijken of ik wat kan boeken voor morgen,..Campings zijn er simpelweg niet, op redelijke afstand van de route.

Onderweg prachtig veulen gezien, nog wat in de war met de combinatie benen en directe omgeving,..stootte zich steeds aan een drinkbak,..Mooi zo’n jong dier 🙏

Mijn avond loopje naar een terras in de stad ging door de achtertuin van het kasteel van Lunéville,.. Gigantisch groot en in goede staat,..met mooie tuinen.

- Dag 58km en 426 hm

- Totaal 814 km en 7071 hm