DAG 29: Bad Breisig naar Julich

29 juni 2023 - Jülich, Duitsland

Gisteravond, ik vroeg naar bed,..wordt in mijn eerste slaap wakker,…blijkt er nog een laatkomer 21:45 zijn tent luidruchtig aan het opzetten,..ik toch maar even kijken,..alle electronica lag onder afdakje op te laden,..Nederlander,..Verteld dat ik vroeg wegging,..Stil,..dacht ik nog.

Dus idd. 06:30 uur op de fiets,..de eerste km’s beloofden weinig goeds,..veel slechte fietspad km’s, boomwortels, richels in het asfalt,..Vervelend fietsen, tassen klapperend achterop,…

Maar er kwam licht aan het einde van de tunnel,..asfalt, mooie fietspaden,..pfff,..heerlijk. Toen, toch nog onverwacht, een 200 m, klim,..had ik niet zien aankomen en daarna nog wat kleinere,..Gisteravond zelf weer eens pasta gemaakt,..en of het daar aan lag, of de juiste timing van de bakker, het tankstation,..ik weet het niet,..maar een goede dag, goede benen,..zeg maar. In tegenstelling tot de twee dagen hiervoor,..kwam uit mijn tenen, toen.

Langs Remagen, waar nog een beroemde slag is geleverd, en de geallieerden, tegen de verwachting in, de brug konden veroveren, die niet werd opgeblazen. Het restant zie je op de foto,..!

Ergens onderweg,..midden op het platteland, staat een viaduct,..zie foto,..geen weg te zien in de verste verte,..lijkt een praktijkopdracht, Engineering en Constructie van een 4e jaars Weg en Waterbouwstudent,..Prima viaduct, maar op de verkeerde plaats,..6-, zou ik zeggen 😁.

Julich is best een flinke plaats,..met als bekend highlight blijkbaar, een groot park, met kleine dierentuin, activiteiten voor kinderen, dus touringcars, campers etc., en ook een tentenveldje die van camperplaats-sanitair gebruik mogen maken,..Prima,..alleen sluit het 20:00 uur, en gaat het om 6:45 weer open,..Maar eens kijken hoe ik dat regel.

Verder loopt er een zwerver, opzichtig blikjes te ruimen,..maar met twee tenten slechts, weinig controle,..Ik vroeg aan de anderen, hoe zij er over dachten,..bleken Franssen,..kwam neer op ‘Laissez faire’,..mmm. Ik ga maar snel biertje doen, eten, bij het ‘hotel’,..en dan nog een biertje voor bij de tent,..Zou vervelend zijn, als er op de een na laatste dag toch nog werd ontvreemd,..

Dus nu eten

- Vandaag 117 km, met 498 hm