DAG 30: Julich naar Roermond, trein naar Nijmegen, toen fietsend naar Herwen

30 juni 2023 - Herwen, Nederland

Vandaag ook weer vroeg uit bed,..De camping was hopeloos, vlak bij een grote doorgaande weg,..overdag hoor je dat niet zo,..maar als het stil wordt, blijft dat geluid overheersende over, en houd je dus uit de slaap. Verder was er nog sprake van een bouwput, ook vlakbij, waar blijkbaar ook in de lange avonduren moest worden doorgewerkt,..dat overstemde eerst nog de grote weg, tot zeker 23:00 uur, helaas,..

Enfin, desalniettemin, vroeg er uit,..6:45 op de fiets, op weg naar Roermond,..na 33 km, een prima bakkertje,..redding,..daarna rustig doorgefietst, overwegend, landbouw-wegen tussen akkers en korenvelden door. Als je vroeg weg bent verstoor je op vele kruispunten en wegen en wegen het ontbijt van vele dieren,..mn. de konijnen kunnen dan verschrikt opkijken, en dan met de hele familie huppelend een goed heenkomen zoeken,..Steeds weer een glimlach op mijn gezicht.

In Roermond,..kaartje voor de fiets, en bij Arriva inchecked,..stoptrein naar Nijmegen,..toen door de binnenstad, wat een kroegen allemaal,..nog even uit mijn ooghoek gekeken naar neef Jort,..maar op vakantie, of aan de studie, zal ik maar zeggen.

Toen door de Ooypolder op weg naar Millingen,..kon gelukkig zo het pontje oprijden,..🙏🙏.

Naar de camping,..bekend daar,..en tentje opgezet,..en op weg naar        DE KADE,..in Tolkamer. Daar met Jan afgesproken, oud-collega en goede vriend uit Saudi periode.

Jan begon een enthousiast verhaal te vertellen, Opa geworden,..veel gedoe met baby en moeder, maar nu alles weer op de rails en lijkt OK 👍🙏

Jan en ook zijn vrouw, zijn na omzwervingen, terug op het Zevenaar/Tolkamer nest, met vele bekenden, vrienden etc., leuk om te zien en mee te maken, hoe dat werkt in een kleine gemeenschap.

Met Jan uiteraard ook weer verhalen opgehaald uit de de oude Saudi-doos,..die langzamerhand alleen wij nog weten, omdat helaas vrienden en collega’s te vroeg reeds zijn overleden,..

Gezellige avond,..met bier en prima eten,..bij KADE 7, restaurant, met uitzicht over de  brede Rijn daar.

Morgen een snelle trip naar huis,..met naar het schijnt wind in de rug,..🙏🙏

- Vandaag in totaal 81 km, met 75 hm

1 juli 2023
    Was weer gezellig.
  2. Eric Visser:
    1 juli 2023
    Inderdaad, weer mooie verhalen ophalen van toen, maar ook kletsen over het ‘nu’.
    Bezoekjes houden we er in!!